Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2019, 12:00

autor: Bartosz Świątek

Andrzej Sapkowski i CD Projekt RED - źródła inspiracji autorów Kingdom Come Deliverance

W czasie targów gamescom 2019 nasz redaktor miał okazję porozmawiać z Tobiasem Stolz-Zwillingiem z firmy Warhorse Studios. Jednym z poruszonych wątków były inspiracje, które towarzyszyły deweloperom w czasie pracy nad Kingdom Come: Deliverance. Okazuje się, że twórcy przyglądali się m.in. twórczości Andrzeja Sapkowskiego.

Deweloperzy z Warhorse Studios szukali inspiracji w polskiej twórczości. - Andrzej Sapkowski i CD Projekt RED - źródła inspiracji autorów Kingdom Come Deliverance - wiadomość - 2019-08-25
Deweloperzy z Warhorse Studios szukali inspiracji w polskiej twórczości.

W SKRÓCIE:

  1. jednym ze źródeł inspiracji przy pracy nad Kingdom Come: Deliverance była proza Andrzeja Sapkowskiego - przede wszystkim trylogia husycka;
  2. zdaniem Daniela Vavry „Sapek” poradził sobie świetnie z opisaniem wojen husyckich;
  3. z uwagą przyglądano się także twórczości studia CD Projekt RED.

W czasie targów gamescom 2019 w Kolonii redaktor GRY-Online przeprowadził wywiad z Tobiasem Stolz-Zwillingiem z Warhorse Studios. W rozmowie pojawił się wątek inspiracji, które towarzyszyły deweloperom w czasie pracy nad Kingdom Come: Deliverance. Okazuje się, że z uwagą przyglądano się m.in. twórczości Andrzeja Sapkowskiego - szczególnie tzw. trylogii husyckiej (Narrenturm, Boży bojownicy oraz Lux perpetua).

Dan Vavra twierdzi, że Sapkowski najlepiej opisał wojny husyckie, nawet pomimo wplecenia w nie wątków fantastycznych – świetnie oddał atmosferę, miejsca, standardy życia. To na pewno wpłynęło na ostateczny obraz gry - stwierdził Tobias Stolz-Zwilling.

Źródłem inspiracji były także przygody Geralta z Rivii. Współzałożyciel studia, Daniel Vávra, jest wielkim fanem Wiedźmina od CD Projekt RED. Stąd wzięły się liczne easter eggi i odwołania do polskiego tytułu (mowa np. o Płotce, Kelpie czy gnieździe z zabitym koniem, które nawiązuje do pierwszego zadania, które otrzymujemy w Białym Sadzie).

Dan jest wielkim fanem Wiedźmina, a jego ulubionym wątkiem jest ten z Krwawym Baronem - czytamy dalej w wywiadzie.

Deweloperzy mają nadzieję, że Warhorse Studios podąży podobnym torem, jak polska firma. Chcą, by ich kolejny projekt był przełomem na miarę Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Ustabilizowaliśmy sytuację i myślimy teraz o możliwości powtórki scenariusza z Wiedźmina – może nasze Kingdom Come: Deliverance jest jak pierwsza i druga część Wiedźmina razem wzięta, i mamy nadzieję, że kolejna gra okaże się jeszcze większym przełomem - zauważył Tobias Stolz-Zwilling.

Kingdom Come: Deliverance zostało wydane 13 lutego 2018 roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra jest dostępna w polskiej wersji językowej (z napisami).

  1. Kingdom Come: Deliverance – strona oficjalna
  2. Wszystko o Kingdom Come: Deliverance
  3. Kingdom Come: Deliverance – poradnik
  4. Recenzja gry Kingdom Come: Deliverance - między Gothikiem a Wiedźminem