Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2016, 11:55

autor: Yossarian

Kolejne imponujące osiągnięcie Pokemon GO - już ponad 200 mln dolarów przychodu

O Pokemon GO nadal jest głośno i wiadomo, że tak dobra passa prędko się nie skończy. Miesiąc po premierze gra ma na koncie kilka imponujących rekordów - zarówno jeśli chodzi o liczbę użytkowników, jak i wyniki finansowe.

Kilka dni temu informowaliśmy o znakomitych wynikach finansowych osiąganych przez studio Niantic dzięki najnowszej grze mobilnej, Pokemon GO. Dzisiaj musimy uaktualnić tę informację, ponieważ niewiele ponad miesiąc po premierze produkcja przyniosła ponad 200 milionów dolarów przychodów z samych mikrotransakcji.

Od dnia swojej premiery w Australii, Nowej Zelandii i USA, a także kolejnych krajach świata, Pokemon GO nie opuszcza pierwszego miejsca w rankingu najpopularniejszych i najbardziej dochodowych gier na Androida i iOS, ale tak naprawdę imponująca jest dopiero różnica pomiędzy Pokemonami, a dwiema kolejnymi grami: Clash Royale i Candy Crush Soda Saga.

Trzy najlepiej zarabiające gry mobilne – zestawienie przychodów z pierwszego miesiąca po premierze (wyróżniona premiera japońska – dzień 18.) Źródło: www.sensortower.com - Kolejne imponujące osiągnięcie <i loading=Pokemon GO: już ponad 200 mln dolarów przychodu - wiadomość - 2016-08-09" src="/Galeria/Html/Wiadomosci/432714668.png" width="1450" height="889" class="bp-ah">
Trzy najlepiej zarabiające gry mobilne – zestawienie przychodów z pierwszego miesiąca po premierze (wyróżniona premiera japońska – dzień 18.) Źródło: www.sensortower.com

Jak widać, po premierze gry w Japonii przychody studia Niantic mocno poszły w górę, wyprzedzając drugie w kolejce Clash Royale o bagatela 75mln dolarów. Należy też zwrócić uwagę, że podane przychody płyną tylko z mikropłatności; dochody z umów – takich jak sponsorowane przez McDonald’s PokeGyms w Japonii – pozostają tajemnicą.

Za prawdziwe pieniądze można w Pokemon GO kupić różne użyteczne przedmioty, takie jak PokeBalle, służące do łapania kieszonkowych potworów, PokeCoiny, czyli wirtualną walutę używaną w grze, przynęty, inkubatory i jajka z pokemonami.

Nadal nie ma oficjalnego potwierdzenia co do liczby pobrań Pokemon GO, jednak wiadomo, że tylko w pierwszym tygodniu po premierze gra stała się najpopularniejszą aplikacją w historii, przejmując połowę rynku amerykańskiego. Włodarze Nintendo mają zapewne mieszane uczucia w związku z ogromnym sukcesem gry – mimo początkowego wzrostu cen akcji, dość szybko nastąpiło unormowanie sytuacji, kiedy Nintendo uświadomiło światu, że posiada 32% akcji The Pokemon Company – które udzieliło Niantic licencji na grę – przez co ma prawa tylko do części zysków.

Od premiery w Japonii, 22 lipca, Pokemon GO ukazało się również w Ameryce Łacińskiej, Hong Kongu i Francji. 6 sierpnia miała miejsce premiera w 15 krajach Azji i Oceanii, między innymi w Indonezji, Tajlandii i na Filipinach, co oznacza kolejne dziesiątki milionów nowych graczy. Z drugiej strony pojawiło się pierwsze państwo, które całkowicie zakazało gry w Pokemon GO na swoim terytorium – jest to Iran.

Pozostało jeszcze kilka dużych rynków, na których gra mogłaby się ukazać, ale należy się teraz spodziewać ustabilizowania sytuacji; miejmy nadzieję, że przełoży się to na poprawę jakości samej gry, która pozostawia nieco do życzenia – jednak można się zastanawiać, czy w obliczu takiego sukcesu deweloper nie uzna, że nie zachodzi w ogóle podobna konieczność.