Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2016, 10:13

autor: Aidan

Pokemon GO zdominował rynek gier mobilnych

10 lipca zakupy związane z Pokemon GO stanowiły niemalże połowę wszystkich zakupów związanych z grami mobilnymi w USA. W nawrót pokemanii dali się wciągnąć tak nowi, jak i starsi gracze, którzy zagrywali się jeszcze w pierwszą generację gier Pokemon na klasycznego już Game Boya.

Trudno dziś zajrzeć do Internetu i nie napotkać przynajmniej kilku historii o Pokemon GO. Wśród nich znalazły się zarówno ponure incydenty, jak np. przypadkowe odkrycie zwłok podczas gry, czy wypadki wynikające z tego, że podążający za stworkami gracze nie zachowali elementarnych zasad bezpieczeństwa i np. wtargnęli na jezdnię. Z drugiej strony mnóstwo jest pozytywnych i zwariowanych anegdot – jak ta o prawdziwej inwazji pokemaniaków na nowojorski Central Park, gdy pojawił się w nim jeden z rzadszych pokemonów – Vaporeon.

Sukces gry potwierdza też przede wszystkim gigantyczny wzrost wartości akcji Nintendo oraz imponujące statystyki zakupów dokonywanych w grze – o czym przeczytacie poniżej.

Twórcy obiecali sukcesywne powiększanie liczby dostępnych w grze stworków. - Pokemon GO zdominował rynek gier mobilnych - wiadomość - 2016-07-19
Twórcy obiecali sukcesywne powiększanie liczby dostępnych w grze stworków.

Według statystyk prowadzonych przez firmę Slice Intelligence amerykańscy gracze Pokemon GO dokonali 10 lipca około 47% wszystkich zakupów w ramach mobilnej dystrybucji cyfrowej. Innymi słowy, mobilny fenomen kieszonkowych stworków przejął niemalże połowę rynku w USA. Co więcej, dostępne dane pozwalają nam dojść do wniosku, że gra przyciągnie do branży nowych klientów – dla niemalże 53% osób, które dokonały jakiegokolwiek zakupu związanego z Pokemon GO, był to pierwszy od pół roku zakup związany z mobilnym graniem.

Najczęściej dokonywanym zakupem jest pakiet 100 PokeCoins – wirtualnej waluty gry. Stanowi on w przybliżeniu 37% wszystkich transakcji związanych z Pokemon GO. Pomimo tego, producent najwięcej zarobił na pakietach 1200 PokeCoins, kosztujących 5 dolarów – ich sprzedaż stanowi ponad 30% całego obrotu wygenerowanego przez grę. Warto przy tym wspomnieć, że największy dostępny pakiet to 14 500 PokeCoins, o odpowiednio lepszym stosunku ilości waluty do ceny.

Wśród społeczności graczy ponad połowę stanowią osoby w wieku 18-34 lat, które dorastały, będąc głównym targetem pierwszego natarcia pokemanii w Stanach Zjednoczonych. W nawrocie pokemanii zdecydowanie dominują mężczyźni – kobiety stanowią tylko jedną czwartą płacących graczy.

Pokemon GO bez wątpienia stało się kulturowym fenomenem, tak wśród młodszych, jak i starszych odbiorców, zachęcając do wyjścia z domu i zawierania nowych znajomości oraz przyczyniając się do wielu pozytywnych interakcji zachodzących pomiędzy graczami należącymi do społeczności trenerów pokemonów.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Pokemon GO

Pokemon GO