Pokemon GO zarobiło 160 milionów dolarów w niecały miesiąc

Jak informuje serwis Sensor Tower, przychody z gry Pokemon GO studia Niantic przekroczyły 160 milionów dolarów. Co więcej, na popularność produkcji nie wpłynęła negatywnie niedawna kontrowersyjna aktualizacja.

Jakub Mirowski

Nawet jeśli Pokemon GO jest tylko hitem jednego sezonu, jak sugeruje wielu graczy, to skala sukcesu produkcji studia Niantic może przyprawić konkurencję o porządny ból głowy. Jak informuje serwis Sensor Tower, aplikacja w przeciągu niecałego miesiąca (w App Store oraz Google Play można ją pobrać od 6 lipca) zarobiła już 160 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę fakt, że gra jest w założeniu darmowa, a w wielu częściach świata nie została jeszcze wydana, wynik ten jest naprawdę imponujący.

Twórcy i wydawcy Pokemon GO odkryli żyłę złota – zarabiają kilka milionów dolarów dziennie, i to za sprawą… darmowej gry. - Pokemon GO zarobiło 160 milionów dolarów w niecały miesiąc - wiadomość - 2016-08-04
Twórcy i wydawcy Pokemon GO odkryli żyłę złota – zarabiają kilka milionów dolarów dziennie, i to za sprawą… darmowej gry.

Na sukcesie finansowym nie odbiło się nawet chłodne przyjęcie ostatniej, kontrowersyjnej aktualizacji Pokemon GO. Po tym, jak kilka dni temu Niantic usunęło z gry system „łapek”, pokazujący, jak daleko od nas znajdują się możliwe do złapania potworki, na App Store oraz Google Play posypały się negatywne recenzje. Nie wpłynęło to jednak na regularne korzystanie aplikacji; ba, wśród amerykańskich graczy z urządzeniami wyposażonymi w system operacyjny iOS średnia minut nawet nieznacznie wzrosła. Nie zmieniła się także częstotliwość otwierania gry – przeciętnie nadal wynosi ona sześć razy dziennie. Ponadto przeciętny użytkownik używa Pokemon GO o ponad trzy minuty dłużej, niż aplikacji portalu społecznościowego Facebook – co samo w sobie jest nie lada sukcesem.

Gracze co prawda psioczą na nową aktualizację, ale od telefonów i tak nie mogą się oderwać. / Źródło: Sensor Tower - Pokemon GO zarobiło 160 milionów dolarów w niecały miesiąc - wiadomość - 2016-08-04
Gracze co prawda psioczą na nową aktualizację, ale od telefonów i tak nie mogą się oderwać. / Źródło: Sensor Tower

Produkcja Niantic wciąż cieszy się więc niezwykłą popularnością, nawet pomimo niekoniecznie mile widzianych zmian. I nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Grę w przeciągu niecałego miesiąca pobrano ponad 100 milionów razy, a liczba ta zapewne zwiększy się, gdy tylko deweloperzy udostępnią aplikację w kolejnych krajach. Pokemon GO do tej pory pojawił się w zaledwie połowie regionów, w których dostępny jest App Store oraz Google Play (w Europie, Ameryce Północnej, Australii, Japonii i Nowej Zelandii), a już wkrótce ma trafić do Brazylii; spekuluje się także o Chinach. Ponadto twórcy mogą znacznie wydłużyć żywotność swojej produkcji, regularnie dodając nowe pokemony oraz pozwalając na wymiany pomiędzy graczami. Z tym mobilnym fenomenem raczej nieprędko przyjdzie nam się rozstać.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Pokemon GO
  2. Recenzja gry Pokemon GO – społecznościowy fenomen, słaba gra
  3. Kompendium wiedzy o grze Pokemon GO
Pokemon GO

Pokemon GO

Mobile
po premierze

Data wydania: 6 lipca 2016

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

6.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-08-04
15:02

moskal212 Pretorianin

Mam nadzieję, że rzeczywiście nie pożegnamy się szybko z tą produkcją. Daje naprawdę wiele frajdy i świetnie patrzy się na wielkie grupy ludzi grających jednocześnie pod pałacem kultury. Bardzo mi się podoba to jaki ta gra ma wpływ na branze gier. Teraz tylko dobrze to poprowadzić.

Komentarz: moskal212
2016-08-04
15:06

hopkins Legend

hopkins

Sam przestalem grac, bo czekam, az cos zrobia z systemem nearby. Chociaz ostatnio mnie kolega wyciagnal na spacer i we dwie osoby zabawa o wiele lepsza :)
Popularnosc przynajmniej wsrod moich znajomych nie slabnie. Ba, coraz wiecej zaczyna grac.

Komentarz: hopkins
2016-08-04
15:21

zanonimizowany1175983 Pretorianin

Mogliby wprowadzić możliwość jednorazowej zmiany teamu bo serio, na początku wybierasz team a potem się okazuje, że twoi znajomi są w większości w innym i jesteś w dupie. Nie wiem co to dla nich za problem wprowadzić funkcje, że można raz zmienić team. Błagam i proszę w supoorcie i cisza.

No i największa bzdura czyli, że w takim Poznaniu czy Warszawie 20 pokestopów w jednym parku i 4 gymy na 10m kwadratowych a w mojej miejscowości całe 2 pokestopy na drugim końcu miasta i ani jednego gyma. Mam 20km do sąsiedniego miasta jechać żeby pograć jak człowiek?

Komentarz: zanonimizowany1175983

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl