Dwie części gry strategicznej „Europa Universalis” z pewnością przeszły do historii jako tytuły przełomowe i nietuzinkowe, wiernie (na ile to możliwe) odtwarzające fragment naszej historii. Twórcy tej serii nie siedli na laurach i jakiś czas temu ogłosili, iż pracują nad kolejnymi grami tego typu, tj. „Hearts of Iron” oraz „Crusader Kings”. Dziś produkcja pierwszej z nich dobiegła końca i „Hearts of Iron” 19 listopada znajdzie się w zachodnich sklepach. Fani Europy Universalis już zacierają ręce – tym razem wpłyną na losy świata w latach 1937 – 1946...
Dwie części gry strategicznej „Europa Universalis” z pewnością przeszły do historii jako tytuły przełomowe i nietuzinkowe, wiernie (na ile to możliwe) odtwarzające fragment naszej historii. Twórcy tej serii nie siedli na laurach i jakiś czas temu ogłosili, iż pracują nad kolejnymi grami tego typu, tj. „Hearts of Iron” oraz „Crusader Kings”. Dziś produkcja pierwszej z nich dobiegła końca i „Hearts of Iron” 19 listopada znajdzie się w zachodnich sklepach. Fani Europy Universalis już zacierają ręce – tym razem wpłyną na losy świata w latach 1937 – 1946...
Hearts of Iron to strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II Wojny Światowej. Zespół, który ją stworzył, nawiasem mówiąc ten sam który stworzył serię Europa Universalis, reklamuje Hearts of Iron jako pierwszą grę w historii, która w skali globalnej przedstawia działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Mapa gry obejmuje cały ówczesny Świat, a gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził oraz w swych przyszłych poczynaniach - nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć całkowicie alternatywną historię.
Oto najważniejsze cechy gry:
Polskim wydawcą Hearts of Iron jest firma CD Projekt. Przewidywany termin polskiej premiery to przyszły rok. Cena wyniesie 99,90 PLN.
GRYOnline
Gracze

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.