Doczekaliśmy się kolejnych efektów GOG Preservation Program - inicjatywy dającej drugie życie klasyce gamingu. Polski serwis wprowadził do sprzedaży odpowiednio dostosowane wersje Dino Crisis 1 i 2 na PC.
Do oferty serwisu GOG.com trafiła kolejna klasyka firmy Capcom. Tym razem wybór padł na serię Dino Crisis, a konkretnie rzecz ujmując – dwie pierwsze odsłony cyklu wydane oryginalnie na PS1 w 1999 oraz 2000 roku, a później przeniesione także na PC (oraz nowe konsole PlayStation). Tytuły można kupić osobno lub w pakiecie, i zostały one objęte inicjatywą o nazwie „GOG Preservation Program”.
Pełna oferta prezentuje się następująco:
Przypominam, że Dino Crisis to klasyczny reprezentant gatunku survival horrorów. Zadaniem graczy jest przetrwać w nieprzyjaznym środowisku, w którym roi się od drapieżnych dinozaurów. Z kolei w Dino Crisis 2 Capcom poszedł bardziej w kierunku akcji, ograniczając liczbę wyzwań logicznych i swobodną eksplorację.
Obie gry zostały oczywiście dostosowane do działania na nowych konfiguracjach (więcej w specjalnym filmie GOG-a). Pełna lista nowości w tych swoistych wersjach 1.0 prezentuje się następująco:
Czym jest GOG Preservation Program?
Głównym celem programu jest dostosowanie leciwych dzieł pod nowoczesne systemy, zapewniając im jednocześnie wsparcie techniczne. Zespół specjalistów wprowadza konkretną produkcję do programu po przeprowadzeniu testów jakości. Dopiero po ich pozytywnym rezultacie gra może zostać zakwalifikowana do inicjatywy.
Przeglądając pozycje dostępne w serwisie GOG, możecie trafić na oznaczenie „Good Old Games”, będące potwierdzeniem wsparcia technicznego dla danej gry. Pełną listę tytułów znajdziecie bezpośrednio na platformie.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
4

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.