Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2025, 14:10

autor: Piotr Doroń

Już wkrótce zagramy za darmo w nową polską grę o przetrwaniu z otwartym światem od twórców bestsellerowego Green Hell

StarRupture jest o krok od rozpoczęcia zamkniętych testów. W ich ramach w pojedynkę sprawdzimy wycinek mapy i główne systemy rozgrywki.

Źródło fot. Creepy Jar.
i

Pod koniec lipca w końcu nadarzy się okazja, by zagrać – i to za darmo – w StarRupture, czyli nową grę polskiego studia Creepy Jar, producenta wysoko ocenianego survivalu Green Hell.

Pierwsze zamknięte playtesty nadchodzącej gry o przetrwaniu z otwartym światem odbędą się w dniach 29 – 31 lipca 2025 roku i będą obejmować singleplayerowe funkcje (pełna wersja gry wspierać będzie kooperację czterech osób). Graczom do dyspozycji oddane zostanie ok. 15% mapy przewidzianej na premierę we wczesnym dostępie jesienią tego roku.

Playtest oferuje ponad trzy godziny rozgrywki, podzielonej na wczesny fragment gry, samouczek i tryb swobodnej gry. Choć nie jest to pełne wprowadzenie do gry (występują ograniczenia mapy, rozwoju postaci i technologii), jest to przedsmak tego, co czeka na graczy w StarRupture.

Wydarzenie zapowiada poniższy zwiastun z fragmentami rozgrywki.

Chętni gracze mogą już teraz poprosić o dostęp do playtestu StarRupture za pośrednictwem platformy Steam. Wybrane osoby otrzymają potwierdzenie do udziału w dniu rozpoczęcia testów, czyli 29 lipca. Testy będą odbywać się tylko w angielskiej wersji językowej gry. Poniżej podajemy też wymagania sprzętowe. Więcej informacji znajdziecie w komunikacie studia na Steamie.

  1. System: Windows 10 / 11, 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i5 11400F lub AMD Ryzen 5 5600
  3. Pamięć RAM: 24 GB
  4. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3080 lub AMD Radeon RX 6800 XT
  5. DirectX: wersja 12
  6. Dysk: 48 GB (SSD)

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej