Ciri to bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci z uniwersum Wiedźmina. Po 10. latach od premiery twórca jej cyfrowej twarzy powraca wspomnieniami do tego procesu.
Wiedźmin 3 święci 10. urodziny, a rocznicowym wspominkom nie ma końca. Nad znaczeniem produkcji dla rozwoju polskiej branży gier pochylają się zarówno deweloperzy, jak i fani, a dziś mamy dla was opowieść o Ciri – jednej z najbardziej kluczowych postaci polskiej popkultury. O procesie tworzenia jej projektu opowiedział na kanale Find Your Next Game by GameStar i Michałowi Mańce Paweł Mielniczuk, Lead Character Artist odpowiedzialny za opracowanie twarzy Ciri w „trójce”.
Jak się okazuje, Cirilla ma dla artysty szczególne znaczenie. W czasie bowiem, kiedy trwały prace nad produkcją Wiedźmina 3 jego rola koncentrowała się głównie na zarządzaniu zespołem tworzących modele bohaterów artystów, nie pozostało w niej zatem zbyt wiele przestrzeni na faktyczną twórczość.
Projekt twarzy Ciri twórca zarezerwował jednak dla siebie i pracował nad nim w pojedynkę, a sama bohaterka zapadła mu głęboko w serce – tak, że poczuł się, jak jej „ojciec”.
Za strój i włosy odpowiedzialni byli inni artyści, ale ja przez trzy lata dopieszczałem jej twarz, więc teraz czuję się, jakby była moją córką.
- Paweł Mielniczuk
Artysta wypowiedział się także na temat nowego, odświeżonego projektu wizualnego Ciri, który jakiś czas temu wywołał małą burzę w gronie fanów serii o Wiedźminie. Zdaniem Mielniczuka, Cirilla „ma się dobrze”, a on sam pozostaje w kontakcie z zespołem twórców pracującym nad nadchodzącą, czwartą już częścią Wiedźmina.
Sam czas premiery gry wspomina z nostalgią, podkreśla także znaczenie narracji i dojrzałego storytellingu dla sukcesu produkcji. Jego zdaniem, Wiedźmin 3 jest jak „świetny film, który ogląda się co roku i który nigdy się nie znudzi”. I trudno się dziwić – skoro twórcy włożyli w grę tyle serca, po prostu nie mogło się nie udać.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.