Twórcy Wiedźmina 3 wskazali najsłabsze elementy gry i zdradzili, czy istnieje coś, co dziś zaprojektowaliby inaczej

Twórcy Wiedźmina 3 wskazali ich zdaniem najsłabsze elementy gry. Jest też jedna rzecz, którą z perspektywy czasu chcieliby poprawić.

Marcin Bukowski

Twórcy Wiedźmina 3 wskazali najsłabsze elementy gry i zdradzili, czy istnieje coś, co dziś zaprojektowaliby inaczej, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Twórcy Wiedźmina 3 wskazali najsłabsze elementy gry i zdradzili, czy istnieje coś, co dziś zaprojektowaliby inaczej Źródło: CD Projekt RED.

Chociaż Wiedźmin 3: Dziki Gon jest grą powszechnie chwaloną i uwielbianą, to nie oznacza, że nie ma ona gorzej wykonanych elementów. Zdają sobie z tego sprawę również twórcy, którzy podzielili się swoimi opiniami w tym temacie podczas rozmowy z Michałem Mańką dla kanału Find Your Next Game by GameStar.

  1. Materiał Michała Mańki obejrzycie w serwisie YouTube

Najsłabsze elementy Wiedźmina 3

Pierwszy wypowiedział się Marcin Momot, koordynator ds. społeczności i strony internetowej z czasów pracy na Wiedźminem 3. Zwrócił uwagę, że wielu graczy wskazuje walkę jako najsłabszy element gry, ale on sam nie do końca się z tym zgadza.

Jest dość angażująca, bardzo brutalna, satysfakcjonująca. Patrząc z perspektywy czasu, tak, kiedy miecz przechodzi przez ciało efekt mógłby być bardziej mięsisty, żebyś czerpał z niego więcej satysfakcji, ale ogólnie jest całkiem nieźle.

Do tematu walki odniósł się także Sebastian Kalemba, główny animator postaci Wiedźmina 3. Jego zdaniem jest ona za mało deterministyczna i pozwalała na „przebijanie się” Geraltem przez wszystkich przeciwników.

To było raczej jak bezmyślne przebijanie się przez walkę, a nie taka pełna, taktyczna rozgrywka z decyzjami podejmowanymi z sekundy na sekundę. Miałem nagrodę po walce, ale nie czułem żadnej satysfakcji w trakcie samej walki.

Kalemba zwrócił również uwagę na responsywność postaci. Uważa, że mogłaby ona zostać poprawiona tak, aby przemierzanie świata sprawiało więcej przyjemności i nie irytowało w niektórych momentach.

Z kolei Paweł Mielniczuk, główny artysta postaci Wiedźmina 3, uważa, że słabo zestarzała się mimika postaci. Jest ona jego zdaniem sztywna i nie pasuje do reszty gry, która nadal wygląda świetnie.

Jedna rzecz do zmiany

Michał Mańka zapytał również deweloperów o jedną rzecz, którą zmieniliby w Wiedźminie 3 z dzisiejszej perspektywy, gdyby mieli taką możliwość.

Kalemba wskazał sposób, w jaki produkcja podsuwa graczom zadania do wykonania. Czytając wątki poświęcone grze na forach, Kalemba odkrył, że niektóre osoby czują się zagubione i poświęcają sporo czasu na znalezienie miejsca, do którego muszą się udać.

Masz minimapę, cele, dziennik. Do tego płynnie zmieniasz sobie cele. Więc jak zrobić to w bardziej płynny sposób, który natychmiast komunikuje się z graczem – tak, żeby nie trzeba było zatrzymywać się na kilka sekund i analizować. To też jest fajne, ale fajne wtedy, gdy robi się to od czasu do czasu. Jeśli trzeba to robić wielokrotnie, to może być frustrujące.

Mielniczuk dodał, że jest to jeden z powodów, przez który ciężko jest wrócić do Wiedźmina 3, gdy zrobi się dłuższą przerwę. W tym przypadku pomocne są jednak fabularne wstawki odtwarzane podczas ekranów wczytywania.

Kto wie, może kiedyś twórcy poprawią również ten element, gdyż rozwijanie Wiedźmina 3 zdaje się nie kończyć. Dziewięć lat po premierze otrzymaliśmy przecież oficjalne narzędzia moderskie. W związku z tym Michał Mańka zapytał deweloperów, czy prace nad grą zostaną kiedyś w końcu definitywnie zakończone, na co Kalemba odpowiedział:

Do zobaczenia za 10 lat.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-05-21
15:29

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Mnie się walka podobała, bo na każdego potwora było parę sposobów - albo lejesz mieczem, albo idziesz w mikstury albo znaki.
Najsłabszy był level scaling - nie cierpię tego w grach a jest to niestety nagminne. Nie czuć progresu postaci i tak giniesz na hita od kury, która ma 3 levele więcej od ciebie.

Komentarz: Man From The Moon
2025-05-21
14:54

Znubionek Generał

kuzyn123
jesli walk jest za duzo to po co wrzucili do tej gry tyle wrogow?

Komentarz: Znubionek
2025-05-21
00:54

kuzyn123 Konsul

kuzyn123

Słaby to był system lootu, crafting, skalowanie przeciwników. Wszystko to co przekopiowali 1:1 później do Cyberpunka.

Komentarz: kuzyn123
2025-05-21
00:53

kuzyn123 Konsul

kuzyn123

Znubionek
Bo zmieniła się koncepcja gry. Tej walki początkowo miało być mniej, miała być bardziej taktyczna, stawiać na zapoznanie się ze słabymi punktami przeciwnika i ich wykorzystanie. Za to fabuła miała być o wiele dłuższa, więc akcenty były położone w ogóle innych miejscach.

Komentarz: kuzyn123
2025-05-20
22:53

Znubionek Generał

pieterkov
po pierwsze: to nieprawda ze trudne musi znaczyc ze zabiera wiecej czasu. po drugie: jesli walk jest za duzo to po co wrzucili do tej gry tyle wrogow?

Komentarz: Znubionek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl