Firma Paradox Interactive potwierdziła rychły debiut kolejnego DLC do Imperator: Rome. Wraz z nim ukaże się tzw. Marius Update, czyli aktualizacja 2.0, która ma naprawić największe problemy gry.
Firma Paradox Interactive ujawniła datę premiery kolejnego rozszerzenia do Imperator: Rome, a wraz z nim aktualizacji 2.0. Tzw. Marius Update zostanie udostępniony na Steamie, GOG.com, Microsoft Store oraz w oficjalnym sklepie wydawcy 16 lutego. Dodatek Heirs of Alexander zabierze nas do hellenistycznych królestw Morza Śródziemnego i Azji, pozwalając nam podążyć śladem tytułowych następców Aleksandra Wielkiego. DLC wprowadzi też możliwość projektowania własnych cudów świata oraz nowe bóstwa, skarby, modele jednostek i trzy ścieżki dźwiękowe.
To jednak nie nowości z dodatku budzą największe zainteresowanie. Imperator: Rome był jedną z tych produkcji, które po premierze rozczarowały część graczy (a jednocześnie sprzedały się powyżej oczekiwań). Nawet teraz, po wielu ciepło przyjętych aktualizacjach, zaledwie 52% z ponad 13 tysięcy opinii na Steamie jest pozytywnych. Jednak Marius Update nie bez kozery oznaczony jest jako wersja 2.0. Uaktualnienie wprowadzi bowiem sporo zmian, z zupełnie nowym interfejsem na czele (obecny był jednym z najczęściej krytykowanych elementów gry).

Twórcy przeprojektowali też mechaniki związane z działaniami militarnymi. Wraz z debiutem Marius Update otrzymamy m.in.: opcję zaciągu z prowincji, możliwość tworzenia legionów (aczkolwiek z ryzykiem ich zdrady) oraz znacznie zmodyfikowane tradycje militarne. Ciekawostką będą życiorysy najemników oraz legionów: ich dokonania będą odnotowywane przez grę, wpływając na przyznane im zaszczyty oraz kary. Inne nowinki obejmują zmiany w systemach bóstw oraz fortów, nowe konstrukcje w porcie i wiele, wiele więcej. Wiele z tych poprawek omówiono w licznych wpisach na karcie Imperator: Rome na Steamie.
Po tych zapowiedziach trudno się dziwić, że społeczność skupiona wokół Imperator: Rome ma nadzieję, że Marius Update będzie dla gry tym, czym było NEXT (i inne wielkie aktualizacje) dla No Man’s Sky. Czy tak będzie w istocie, przekonamy się za dwa tygodnie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
24

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).