Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 stycznia 2015, 17:41

autor: Piotr Doroń

I Am Bread – symulator kromki chleba trafi na urządzenia mobilne

Bossa Studios ogłosiło, że najnowsza produkcja dewelopera – symulator kromki chleba I Am Bread - trafi na urządzenia mobilne. W pierwszej kolejności tytuł zagości na iPhonie i iPadzie. Premiera odbędzie się w przeciągu kilku najbliższych miesięcy. Później gra trafi zapewne na Androida.

W pierwszej połowie tego roku do oferty App Store trafi jedna z najbardziej oryginalnych, a jednocześnie absurdalnych gier ostatnich miesięcy. Chodzi o I Am Bread, czyli najnowszą produkcję brytyjskiego Bossa Studios, znanego przede wszystkim z szalonego Surgeon Simulator. Niewykluczone, że gra – będąca symulatorem... kromki chleba – trafi również na smartfony i tablety z Androidem.

W momencie debiutu I Am Bread będzie oferować dokładnie tę samą zawartość, co edycja pecetowa. Przypominam, że od 3 grudnia jest ona oferowana w usłudze Wczesnego Dostępu na Steamie, gdzie regularnie rozbudowywana jest o nowe elementy. W ostatnim czasie twórcy udostępnili wszystkim dotychczasowym nabywcom dodatkową lokację (garaż) i możliwość przejęcia kontroli nad kromką kruchego pieczywa.

Choć obecnie twórcy z Bossa Studios wspominają jedynie o edycji na iOS, wydanie odsłony androidowej jest całkiem prawdopodobne. Wskazywać na to może fakt, że Surgeon Simulator pierwotnie również zapowiadane było jedynie na iPhone’a i iPada, a ostatecznie zadomowiło się również w ofercie platformy Google Play.

I Am Bread to trójwymiarowa zręcznościówka, pozwalająca przejąć kontrolę nad kromką chleba. Celem zabawy jest zamiana zwykłego pieczywa w pyszny tost – to, w jaki sposób gracz zrealizuje zadanie, zależy od możliwości, jakie twórcy zaoferowali na danym poziomie. Ostatecznie równie skuteczna, co toster, może się okazać farelka bądź biurkowa lampka. Gra posiada skomplikowany system sterowania, który z jednej strony daje graczowi duże pole do popisu w zakresie kontrolowania kromki chleba, a z drugiej jest głównym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom trudności.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej