Studia Blackbird Interactive i Gearbox ogłosiły, że Homeworld: Deserts of Kharak, czyli prequel klasycznego cyklu kosmicznych RTS-ów, trafi do sprzedaży w styczniu przyszłego roku. Opublikowano także nowy zwiastun.
Studio Blackbird Interactive ogłosiło, że gra Homeworld: Deserts of Kharak trafi do sprzedaży 20 stycznia przyszłego roku. Pod tym tytułem kryje się strategia czasu rzeczywistego, która wcześniej funkcjonowała jako Homeworld: Shipbreakers. W planach jest tylko wersja pecetowa. W usłudze Steam ruszyła już przedsprzedaż i cena ustalona została na poziomie 45,99 euro, czyli w przeliczeniu około 199 złotych. Osoby, które kupią pre-ordera dostaną w nagrodę pełną wersję Homeworld Remastered Collection.
Dzięki pojawieniu się strony gry w Steam poznaliśmy również wymagania sprzętowe projektu.
Cykl produkcyjny gry był bardzo burzliwy. Zapowiedziano ją w 2011 roku jako Hardware. Wtedy była to społecznościowa strategia, która miała wykorzystać model darmowy z mikropłatnościami. Projekt wzbudzał zainteresowanie głównie z uwagi na jego twórców, gdyż studio Blackbird Interactive założyli deweloperzy, którzy odegrali kluczowe role przy produkcji cyklu Homeworld.
Kilka lat później studio Gearbox przejęło prawa do marki Homeworld i wkrótce potem nawiązało współpracę z Blackbird Interactive, w wyniku której projekt drugiego z tych zespołów stał się oficjalnym prequelem cyklu i został przemianowany na Homeworld: Shipbreakers. Znacząco zwiększono także skalę produkcji oraz porzucono model free-to-play.
Kampania Homeworld: Deserts of Kharak obracać się będzie wokół odkrycia na tytułowej pustynnej planecie anomalii, która ostatecznie doprowadzi do wybudowania statku-matki, znanego z pierwszego Homeworld. Nie zabraknie także rozbudowanego trybu multiplayer.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Nowości na Steam. MMO, na które czeka 500 000 graczy, i nowa gra weteranów IO Interactive
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.