Hellraid będzie produkcją łączącą w sobie cechy gier typu FPP i hack&slash. Twórcy z polskiego studia Techland, znanego z serii Call of Juarez czy Dead Island, opublikowali właśnie nowy filmik prezentujący ich podejście do kwestii walki wręcz. Hellraid ukaże się w połowie roku na komputerach PC oraz konsolach X360 i PS3.
Ostatni raz o Hellraid, nowej produkcji studia Techland, informowaliśmy w październiku. Premiera tytułu została wtedy przesunięta na 2014 rok, gdyż twórcom zależało na dopracowaniu gry i dodaniu nowych opcji. Od tego czasu polski deweloper kilka razy informował za pośrednictwem bloga na stronie projektu o drobnych aspektach rozgrywki. Ujawniono więc fragmenty ścieżki dźwiękowej, pokazano modele broni, zaprezentowano też zakres konfiguracji FoV (pola widzenia). Wczoraj Techland podzielił się ciekawym filmikiem, w którym omówiono mechanikę walki. Przy pracach pomaga ARMA-PL, wrocławski oddział stowarzyszenia miłośników Dawnych Europejskich Sztuk Walki.
W grze, jaką będzie Hellraid, system walki bronią jest szczególnie ważny – w końcu to jeden z głównych sposobów (jest jeszcze magia), jakie posłużą nam do zabijania wrogich szkieletów, demonów i innych paskudnych stworów. Aby lepiej zrozumieć filozofię pojedynków wręcz, twórcy wsparli się doświadczeniem stowarzyszenia zajmującego się rekonstrukcją technik starć dawnymi broniami. Jak się dowiadujemy, twórcy postanowili zrezygnować z technologii motion capture w przypadku walki z perspektywy pierwszoosobowej, skupili się za to na jak najwierniejszym oddaniu ataków przeprowadzanych różnymi typami broni.
Ze wstępnych informacji wynika, że gra ukaże się w czerwcu 2014 roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
Hellraid będzie ciekawym połączeniem dwóch typów gier – FPP i hack&slash; nie zabraknie też elementów znanych z wszelkiej maści RPG-ów, takich jak awansowanie na kolejne poziomy czy odblokowywanie nowych umiejętności. W produkcji wcielimy się w jedną z czterech postaci (wojownika, maga, paladyna lub łotrzyka) i przemierzać będziemy mroczny świat pełen plugawych demonów i mrocznych monstrów. Produkcja wywołuje skojarzenia z klasyczną grą FPS Heretic z 1995 roku. W Hellraid zagramy sami lub – w trybie co-op – z trzema znajomymi.

Autor: Adam Zechenter
W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.