Podczas zorganizowanej przez studio Techland prezentacji gry Hellraid dowiedzieliśmy się, że produkcja ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole nowej generacji. Ponadto autorzy zmienili silnik graficzny, a premiera została przesunięta na przyszły rok. Twórcy wypuścili także nowy zwiastun i zestaw świeżych screenów.
Tworzony przez zespół Techland Hellraid to bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych polskich premier tego roku, dlatego też każdy nowy zestaw informacji i materiałów graficznych witany jest z dużym zainteresowaniem. Nasza wiedza na temat tego tytułu właśnie uległa sporemu poszerzeniu. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że gra nie zmierza wyłącznie na pecety i zawita również na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Porzucono natomiast plany opracowania wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3. Skala całego projektu została zresztą zwiększona i przeniesiono go na silnik Chrome Engine 6, czyli ten sam, który napędza nadchodzące Dying Light. Zapewni to m.in. wyższy poziom detali postaci i otoczenia oraz ulepszony system oświetlenia.
Hellraid zaoferuje trzy tryby zabawy. Prócz standardowego fabularnego Story Mode pojawi się także tzw. Mission Mode bazujący na lokacjach z tradycyjnej kampanii, ale z kilkoma istotnymi zmianami. Usunięte w nim zostaną aspekty odpowiedzialne za opowiadanie historii i całość nastawiona będzie na walkę o jak najwyższe wyniki punktowe. Ostatnią formą rozgrywki ma być Arena, gdzie zmierzymy się z niekończącymi się hordami przeciwników. Co godne pochwały, we wszystkie trzy tryby będziemy mogli bawić się samotnie albo w kooperacji dla dwóch lub czterech graczy.
Spore modyfikacje zaszły w systemie rozwoju postaci. Porzucono pierwotne plany wprowadzenia klas, a zamiast nich pojawi się jedno drzewko umiejętności, w ramach którego gracze będą mogli swobodnie dobierać kolejne ulepszenia. Niestety, wszystkie te zmiany spowodują opóźnienie projektu. Początkowo miał on ukazać się jeszcze w tym roku, ale teraz twórcy poinformowali, że nastąpi to dopiero w 2015 roku. Na pocieszenie pozostaje informacja, że jesienią autorzy zamierzają udostępnić płatną wczesną wersję w ramach Steam Early Access.
Wszystkie powyższe informacje pochodzą z prezentacji zorganizowanej przez studio Techland. Polecamy zapoznanie się z opracowaną na jej podstawie zapowiedzią, która właśnie została opublikowana na naszym serwisie:

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.