Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2023, 10:50

Half-Life 3 powstawał, ale Valve straciło zainteresowanie, nowe szczegóły

Half-Life 3 trafił „do kosza” lata temu i od tego czasu studio Valve nie myślało o wznowieniu prac nad projektem – tak twierdzi Tyler McVicker na podstawie zbieranej przez siebie od lat wiedzy o twórcach kultowej serii FPS-ów.

Źródło fot. Valve Software
i

Od kilkunastu lat po Internecie krążą plotki oraz domniemane doniesienia na temat Half-Life 3 – gry widmo, wyczekiwanej przez miliony fanów na całym świecie. Twórca internetowy, który od lat obserwuje działalność Valve, zebrał całą posiadaną przez siebie wiedzę, aby obronić tezę: prace nad Half-Life 3 zostały wstrzymane lata temu, a wszystkie późniejsze doniesienia są tylko plotkami.

Half-Life 3 – co wiemy o grze legendzie?

Tyler McVicker wypowiedział się o projekcie w serwisie YouTube. Od wielu lat przygląda się on firmie Valve, w tym Half-Life 3. Zdobyta wiedza pozwoliła Tylerowi przedstawić początek fabuły gry oraz ustalić powód porzucenia projektu. Według niego Half-Life 3 trafiło „do kosza” w 2015 roku, mimo że prace nad grą zaszły dosyć daleko (tytuł oferował już grywalną sekcję otwierającą). Przypomnijmy, że już w tamtym okresie krążyły plotki (via: metro.uk) o anulowaniu gry i zmniejszeniu zespołu odpowiedzialnego za projekt do 10 pracowników.

Fabuła miała ponownie koncentrować się na postaci Gordona Freemana – milczącego naukowca, wplątanego w wojnę z Kombinatem o losy przyszłości ziemi. Początek gry zawierał retrospekcję wydarzeń z Half-Life 2, po czym Gordon miał obudzić się w scenerii znanej fanom z serii Portal (po wydarzeniach z „dwójki”), gdzie rolą gracza było rozwiązanie kilku zagadek logicznych i ucieczka. Po wydostaniu się z kompleksu bohater miał odkryć, że od wydarzeń z Half-Life 2 minęło ponad 20 lat, wiele kluczowych postaci nie żyje, a Ziemia zmieniła się niemal nie do poznania. Tak miała rozpocząć się nasza przygoda.

Niestety informacje zawarte na filmie nie doczekały się oficjalnego komentarza od Valve. Co więcej, gra Half-Life Alyx zmienia fabułę po wydarzeniach z drugiej odsłony, co raczej uniemożliwiłoby odzwierciedlenie scenariusza uwzględniającego ponad 20-letni przeskok w czasie.

Half-Life 3 to kolos na glinianych nogach

Najważniejsze pytanie brzmi: dlaczego studio miałoby zamknąć tak obiecujący projekt, jak Half-Life 3? Tyler obarcza winą konflikty wewnątrz studia, m.in. porzucenie przez przełożonych wizji zrobienia tradycyjnej gry na rzecz produkcji pod gogle wirtualnej rzeczywistości. W 2019 roku jeden z byłych pracowników Valve przypisywał studiu zainteresowanie monetyzowaniem gier CS:GO i Dota 2 zamiast tworzenia gry dla pojedynczego gracza. Najwyraźniej Valve miało (ma?) zamiar dostosować się do zasad panujących na rynku, zmieniając tym samym politykę studia. Ostatnią tradycyjną (czyt. zrobioną z myślą o graniu bez użycia gogli VR) grą studia z kampanią fabularną był Portal 2 z 2011 roku.

Jakub Tarchała

Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

więcej