GTA V na Xbox One / PS4 w 30 klatkach i 1080p (4K na PC-tach)

Przy okazji wczorajszej prezentacji trybu FPP firma Rockstar wyjawiła, że Grand Theft Auto V na konsolach PlayStation 4 i Xbox One działać będzie w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p. Wersja na komputery PC wspierać będzie jakość 4K.

Kamil Zwijacz

Grand Theft Auto V w skrócie:
  • Gatunek: sandbox / gra akcji
  • Deweloper: Rockstar North
  • Platformy sprzętowe: PS3, X360, XOne, PS4, PC
  • Data premiery: 17 września 2013 roku (PS3 / X360), 18 listopada 2014 roku (PS4 / XOne), 27 stycznia 2015 roku (PC)

Wczoraj firma Rockstar zaprezentowała tryb FPP, który znajdziemy w grze Grand Theft Auto V na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych. Przy okazji poruszono kontrowersyjny temat rozdzielczości poszczególnych wersji. Zazwyczaj to najnowsze urządzenie do grania firmy Sony może pochwalić się lepszą jakością obrazu, jednak w przypadku GTA V edycje na XOne i PS4 działać będą w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p. Natomiast wersja PC-towa wspierać będzie 4K. Przypominam, że nadchodzące wydanie wielkiego hitu studia Rockstar zawierać ma szereg usprawnień graficznych w stosunku do pierwotnej wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360. Twórcy zatroszczą się m.in. o bardziej szczegółowe modele postaci, zwiększoną odległość rysowania obiektów i natężenia ruchu na ulicach miasta, pojawią się lepsze efekty pogodowe i nie tylko.

Oprócz usprawnień graficznych, deweloperzy zatroszczą się także o inne elementy – umożliwią m.in. przeniesienie danych z past-genowej wersji, a obecni gracze, którzy skuszą się na jedną z nowych wersji, otrzymają szereg dodatków, w tym nowe misje, wyzwania, pojazdy, bronie, czy też wyścigi muscle carów. Dodatkowo limit graczy w Grand Theft Auto Online zostanie podniesiony z 16 do 30 osób.

Premiera Grand Theft Auto V na konsolach PlayStation 4 i Xbox One odbędzie się 18 listopada bieżącego roku, a 27 stycznia 2015 roku tytuł trafi w ręce użytkowników komputerów PC. Wszystkie wydania dostępne będą w Polsce w rodzimej wersji językowej (napisy).

Grand Theft Auto V – nowe konsolowe wersje będą tak samo ładne. - GTA V na Xbox One / PS4 w 30 klatkach i 1080p (4K na PC-tach) - wiadomość - 2014-11-05
Grand Theft Auto V – nowe konsolowe wersje będą tak samo ładne.
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-11-07
07:21

wysiak Legend

wysiak
😱

Włączenie ogranicznika klatek to znowuż skazanie się na grę z okropnie szarpiącym obrazem

Stale i solidne 30 fps to 'okropne szarpanie'?

Komentarz: wysiak
2014-11-07
07:51

jarooli Senator

jarooli

Nie, solidne 30 FPS to nie jest okropne szarpanie. Tylko, że pecetowe wersje GTA nie utrzymają stabilnego framerate'u i obraz - mniej lub bardziej - szarpie.

Komentarz: jarooli
2014-11-07
09:12

wysiak Legend

wysiak

Az sie boje pytac skad wiesz, ze GTAV "nie utrzyma" stabilnego framerate'u, musisz miec lepsze wtyki niz kesik.

Zastanawia mnie tylko pomysl, ze jesli gra nie daje rady utrzymac 30 klatek, i w pewnych momentach schodzi do powiedzmy 10-15 ('okropnie szarpie'), to zdjecie limitu i pozwolenie grze chodzic w tylu klatkach, ile tylko sprzet da rade wygenerowac, na te spadki w jakikolwiek sposob pomoze. Przeciez w tych samych momentach tak samo bedzie spadac do tych 10-15 klatek, tyle ze nie z 30, a z 50, czy ile tam sie wycisnie.

Komentarz: wysiak
2014-11-07
11:22

jarooli Senator

jarooli

Az sie boje pytac skad wiesz, ze GTAV "nie utrzyma" stabilnego framerate'u, musisz miec lepsze wtyki niz kesik.
Źle mnie zrozumiałeś, nie chodziło mi o to że GTA V nie utrzyma framerate'u, tylko że III, VC i SA mają z tym problemy. I proszę, nie porównuj do kęsika...

Przed chwilą specjalnie włączyłem San Andreas aby porównać grę z włączonym i wyłączonym ogranicznikiem klatek. Przy włączonym ograniczniku gra po prostu tnie, po wyłączeniu chodzi płynniuto. Koniec, kropka. W GTA III i Vice City miałem dokładnie, to samo. Wiem, że nie ma to sensu, ale tak po prostu jest.
No, ale pewnie to całe szarpanie obrazu tylko sobie uroiłem, bo nie mam nic lepszego do roboty tylko wszczynać bezpodstawne dyskusje o grafice, nie?

Komentarz: jarooli
2014-11-07
22:38

TRX Generał

TRX

Z tym ograniczeniem klatek to racja w San Andreas: żeby ukończyć ostatnią misję i dogonić wóz strażacki, to zjadłem nie jedną klawiaturę aż w końcu spróbowałem na kolejnej maszynie kilkanaście miesięcy później i się udało za pierwszym razem :) A potem kumplom przechodziłem :P

Komentarz: TRX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl