GTA 6 powstaje krócej, niż mogłoby się wydawać. Drugi trailer pomógł Rockstar Games z hukiem wejść na TikToka
Zdaniem byłego dewelopera Rockstar Games konkretne prace nad GTA 6 zaczęły się znacznie później, niż można by przypuszczać.

David O'Reilly, deweloper, który przez 12 lat pełnił w Rockstar Games funkcję artysty środowiska (ang. environment artist) – przygoda ta dobiegła końca w czerwcu 2023 r. – udostępnił niedawno w sieci materiał, w którym omawia nowy zwiastun GTA 6. Na wstępie twórca przyznał, że do projektu przystąpił w 2018 r. – po tym, jak zakończono prace nad Red Dead Redemption 2.
Jest to całkiem prawdopodobne, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że pierwszy przeciek ujawniający nazwę kodową Grand Theft Auto 6 (Project Americas) pochodził właśnie z 2018 r. Twierdzono wówczas, że szósta odsłona serii zabierze nas do wzorowanego na Miami Vice City i Ameryki Południowej.
Mimo to gracze nie powinni zakładać, że „gwiazdy rocka” tak późno zasiadły do stołu kreślarskiego. Okres preprodukcji GTA 6 rozpoczął się zapewne znacznie wcześniej (niektóre plotki mówiły o 2016 roku). Twórcy tacy jak O’Reilly potrzebują bowiem konkretnej koncepcji, zanim rozpoczną kolejny etap prac. Niemniej jednak, patrząc na skalę projektu, trzeba przyznać, że 8 lat które minie w przyszłym roku, to relatywnie krótki czas. Tym bardziej, że w trakcie prace nad wieloma grami storpedowała pandemia Covid-19.
Chociaż do premiery GTA 6 pozostało jeszcze nieco 12 miesięcy, nadchodząca gra już zaczyna generować wpływy chociażby z TikToka. W ramach eksperymentu Rockstar Games stworzyło na owej platformie nowe konto, które – za sprawą drugiego trailera „szóstki” – w ciągu doby zdobył milion obserwujących. W momencie pisania tej wiadomości tylko na tym profilu zwiastun obejrzano ponad 2,5 mln razy. Na oficjalnym youtube’owym kanale studia filmik dobija już z kolei do granicy 100 mln odtworzeń.
Drugi zwiastun Grand Theft Auto 6 przyniósł także ogromną popularność piosence Hot Together zespołu Pointer Sisters. Utwór, który rozbrzmiewa w przeważającej części materiału, zyskał 182 000% odtworzeń na Spotify względem okresu przed jego publikacją (via X; The Pointer Sisters).