Wygląda na to, że debiut GTA 6 w 2025 r. nie jest zagrożony, lecz nie ma się co spodziewać, iż tytuł ukaże się wiosną. Take-Two Interactive zawęziło „okno premiery”, jednocześnie wyrażając przekonanie, że dzieło Rockstara zapewni „niezrównaną rozrywkę” i pomoże osiągnąć firmie „nowy poziom sukcesu”.
Take-Two Interactive, firma-matka studia Rockstar Games, opublikowało dziś raport finansowy za czwarty kwartał roku fiskalnego 2023–2024, tj. za okres od 1 stycznia do 31 marca 2024 r. Dowiadujemy się z niego, że tzw. okno premiery GTA 6 zawężono do jesieni 2025 r.
Jest to o tyle istotna informacja, że z opublikowanego przez „gwiazdy rocka” trailera Grand Theft Auto VI wiedzieliśmy jedynie, iż gra wyjdzie w 2025 r. Niemniej od tego czasu w sieci pojawiło się mnóstwo spekulacji odnośnie do dokładniejszego terminu premiery. Jedne sugerowały, że produkcja ukaże się na początku 2025 r., a inne że na końcu. Co więcej, w pewnym momencie napłynęły pogłoski, jakoby produkcja szła opornie, w efekcie czego debiut tytułu miałby przesunąć się na 2026 r.
Wygląda jednak na to, iż plany „gwiazd rocka” nie uległy zmianie. Być może deweloperzy niedługo to potwierdzą – nadzieję na świeże informacje o GTA 6 dają wskazówki, które niedawno odkryli fani.
Warto dodać, że oczekiwania Take-Two Interactive względem „szóstki” są ogromne. W omawianym raporcie stoi, iż włodarze firmy są „pewni, że Rockstar Games zapewni niezrównaną rozrywkę”, a ich „oczekiwania co do komercyjnego sukcesu tytułu wciąż rosną”. „Patrząc w przyszłość, wierzymy, że nasza firma może osiągnąć nowy poziom sukcesu i spodziewamy się ciągłego wzrostu przychodów w 2025, 2026 oraz 2027 roku fiskalnym” – czytamy dalej.
Należy tutaj zaznaczyć, iż – co dość oczywiste – to właśnie GTA 6 ma pomóc zrealizować ten plan. Jako że w owym raporcie finansowym znajduje się podsumowanie wszystkich czterech kwartałów roku fiskalnego 2023–2024, wiemy, iż Take-Two Interactive w całym tym okresie odnotowało stratę na poziomie 3,74 mld dolarów (w roku fiskalnym 2022–2023 wynosiła ona „tylko” 1,12 mld dolarów). Sukces dzieła Rockstara jest zatem więcej niż potrzebny owemu koncernowi.
4

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.