Grey Goo - zadebiutował klasyczny RTS twórców Command & Conquer
Od wczoraj miłośnicy klasycznych RTS-ów mogą nabyć w ramach cyfrowej dystrybucji ciepło przyjętą przez media grę Grey Goo. Jednocześnie firma Techland poinformowała, że 20 lutego bieżącego roku wyda projekt w Polsce.
Kamil Zwijacz
Wczoraj w cyfrowej dystrybucji zadebiutowała gra strategiczna Grey Goo, stworzona przez zespół Petroglyph Games, założony przez twórców cyklu Command & Conquer. Zapowiedziana w marcu 2014 roku produkcja dostępna jest w sklepie Steam w cenie 45,99 euro (około 195 zł). Nieco taniej można nabyć projekt bezpośrednio na oficjalnej stronie (39,99 euro – około 169 zł). Najlepszą cenę obecnie dostaniecie jednak w Sklepie GRYOnLine, gdzie Grey Goo w wersji elektronicznej kosztuje tylko 119,90 złotych. Warto też dodać, że tytuł zostanie oficjalnie wydany w wersji pudełkowej w Polsce przez firmę Techland dopiero 20 lutego.
- Gatunek: RTS
- Deweloper: Petroglyph Games
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: 23 stycznia 2015 roku
- Polska data premiery: 20 lutego 2015 roku
Jeżeli mimo wszystko już dziś chcecie zainwestować pieniądze to warto zapoznać się z pierwszymi recenzjami produkcji oraz z wymaganiami sprzętowymi, które znajdziecie w dalszej części niniejszej informacji. Redaktorzy poszczególnych serwisów chwalą przede wszystkim przywiązanie do tradycji, intersujące frakcje, przyjemną oprawę graficzną czy też niezłą kampanię. Niektórzy jednak wytykają okazjonalne błędy, niezbyt uczciwą sztuczną inteligencję i mało map do multiplayera. Koniec końców tytuł zbiera pozytywne opinie, a redaktor IGN-u nazwał nawet projekt „najlepszym tradycyjnym RTS-em, który zadebiutował w ostatnich pięciu latach i nie został stworzony przez studio Blizzard”. Poniżej znajdziecie kilka wybranych recenzji:
- GamingTrend – 90/100
- PC Gamer – 82/100
- Eurogamer Germany – 8/10
- IGN – 7,6/10
- PC Games – 72/100

Wymagania minimalne:
- Procesor: 3.5 GHz Intel Core i3 Dual Core;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11 i 1 GB pamięci, układ pokroju GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 5870;
- Pamięć: 4 GB RAM;
- Twardy dysk: 15 GB wolnego miejsca;
- System operacyjny: 32-bitowy Windows 7.
Wymagania rekomendowane:
- Procesor: 3 GHz Intel Core i5 Quad Core;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11 i 1 GB pamięci, układ pokroju GeForce GTX 570 / AMD Radeon HD 7870;
- Pamięć: 8 GB RAM;
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7.
Grey Goo to RTS, którego akcja rozgrywa się na bogatej w zasoby naturalne planecie Ekosystem 9, na której walczą trzy frakcje – Ludzi (mistrzowie obrony), Bety (wszechstronni obcy) oraz Materii (tajemnicza forma życia). Zabawa nawiązuje do klasycznych przedstawicieli gatunku i umożliwia toczenie bojów w singlu oraz multiplayerze.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Techland
- oceny / recenzje (gry)
- RTS
- premiera (gry)
- Petroglyph
- polskie wydania
- PC
Komentarze czytelników
Murabura Generał
calkiem niedawno pytalem czy klasyczne RTS umarly... jak widac sa na szczescie jeszcze nieliczne, warte uwagi osobniki tego gatunku :) przydaloby sie wiecej!
A.l.e.X Legend

--->sinbad78 - jest bardzo dobrze, tylko trochę krótko misji w sumie jest 15, po ok. 30 min na każdą to daje coś ok. 7-8 godzin kampanii, więc przy takim SC2 to trochę mało. Niemniej gra jest świetnie wykonania. Oprawa A/V bardzo wysoki poziom, fabularnie też trzyma poziom. Jednostek nie ma za wiele ale zostało to nieźle przemyślane. Nie bawiłem się jeszcze w MP więc nie wypowiem się o balansie. Sama gra ma też wady, głównie styl walki na rush, kto zrobi więcej i szybciej ten wygra. Dużo bardziej podoba mi się styl znany z SunAge - tam to dopiero czuć ducha przeszłości i jakości. Cena na muve też dobra bo ok. 120 PLN.
Hedzik Pretorianin
------>A.l.e.X jeżeli grasz na easy albo medium to trudno się nie zgodzić że każda misja to 20-30 minut. Pograj sobie na hardzie. Ostatnia misja Beta (tuż przed kampanią ludzi) zajęła mi półtorej godziny, półtorej godziny sieki non stop.
Lukassuss Pretorianin

Świetna gra ! Zacząłem wczoraj i nie mogłem się oderwać, aż żona mnie prawie siła odciągnęła od kompa :-)
Gram obcymi beta (5 czy 6 misja) i naprawdę jest fajnie. Oczywiście widać i czuć inspiracje C&C, może lekko StarCraftem ale gra się miodnie. Zaiste to RTS w "starym stylu", może lekko faworyzowana jest taktyka "stalowej kuli" ale bez przesady. Jak dla mnie najbardziej pozytywne zaskoczenie w rynku gier od dawna. A gra weszła prawie niezauważona - zero hype, natrętnej super-kampanii reklamowej. Sam dowiedziałem się o niej z newsa o jej premierze...
Jedyny jak dla mnie minus to brak (na razie) wersji PL.
Co do poziomu trudności czy "czasochłonności" to rzeczywiście nie jest źle - uważam się za dość w miarę niezłego w RTS'ach, zacząłem grać od "hard" i wczoraj poległem pierwszy raz w misji (chyba 5) gdzie trzeba wybudowac ten super-statek i dolecieć do swoim podniszczonych sił przez "galaretki" (Materia czy jak oni się tam zwą), i czasu mi zbrakło... więc nie jest chyba tak źle, pewnie na normalu czy easy jest szybciej/łatwiej. Ale coś za coś.
w.l.o.p Legionista

Pierwsze skojarzenie.Tiberian Sun.Ten stary z 1999 roku.Podobny klimat,podobna mechanika,jednostki.Nawet ta sama pelzajaca i niszczaca wszystko po drodze materia.Zamiast Tiberium wydobywamy cos innego ale cala reszta po staremu.Jest na prawde dobrze.Grafika przyzwoita,klimat swietny,sporo budynkow i jednostek.Polecam.