Gran Turismo Sport z systemami zniszczeń i pogody, ale bez beta-testów
Studio Polyphony Digital zapewniło, że w Gran Turismo Sport znajdziemy systemy zniszczeń oraz pogody. Twórcy zdradzili także, że celują w rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę. Ponadto poinformowano, że zapowiadane beta-testy nie zostaną jednak zorganizowane.

Producent Kazunori Yamauchi ze studia Polyphony Digital ujawnił kilka nowych konkretów dotyczących nadchodzącej gry wyścigowej Gran Turismo Sport. Fanów marki ucieszy z pewnością informacja, że produkcja zaoferuje system zniszczeń. Ponadto podczas jazdy na zachowanie samochodów wpływać mają warunki pogodowe. Nie będą one jednak ulegały zmianom w trakcie rywalizacji. Zamiast tego przed każdym wyścigiem wybierzemy typ pogody z kilku dostępnych wariantów.
Oba te elementy nie były widoczne na niedawnej prezentacji projektu zorganizowanej w Londynie i dlatego wielu fanów założyło, że nie pojawią się także w ostatecznej wersji gry. W rzeczywistości jednak autorzy nie skończyli jeszcze prac nad tymi systemami i po prostu nie byli gotowi pokazać ich szerokiej publiczności.
Zapytany o kwestie techniczne, Kazunori Yamauchi stwierdził, że jego zespół celuje w rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę. Producent nie mógł obiecać, że na pewno uda się to osiągnąć, ale deweloperzy są dobrej myśli. Polyphony Digital na razie nie było również skłonne zdradzić, czy pracuje równolegle nad wersją gry wykorzystującą możliwości nadchodzącej ulepszonej wersji konsoli PlayStation 4.
Niestety, nie obyło się także bez negatywnych informacji. Studio Polyphony Digital postanowiło bowiem porzucić zapowiadaną betę Gran Turismo Sport. Twórcy zrezygnowali z tych planów, gdyż uznali, że zorganizowanie testów pochłonęłoby zbyt dużo czasu i środków, które lepiej wykorzystać na lepsze dopracowanie finalnej wersji gry.
Przypomnijmy, że Gran Turismo Sport zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Będzie to debiut marki na tej platformie sprzętowej. Premiera zaplanowana została na listopad tego roku. Chęć dotrzymania tego terminu jest zresztą głównym powodem porzucenia beta testów, gdyż mogłyby one opóźnić wydanie gry do przyszłego roku.
Więcej:Wymagania Black Ops 7 są zgodne z oczekiwaniami. Nowy CoD pójdzie nawet na karcie sprzed 10 lat

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Polyphony Digital
- beta-testy
- rozdzielczość
- system zniszczeń
- pogoda
- wydajność / płynność animacji
- PS4
Komentarze czytelników
jaro1986 Generał

Rozbudowanym samochodowym instagramem? W każdym razie tak wynika z ostatnio opublikowanego trailera... spuszczali się tam nad trybem "photo" chyba dobrą minutę. A odstawiając żarty na bok, mam nadzieję że nie chciałeś powiedzieć, że jest symulatorem...
zanonimizowany1132929 Generał
DC tak podniosło poprzeczkę w kwestii grafiki i warunków pogodowych, że ludzie oceniają grę już po grafice. Zapominając czym seria GT jest.
dj_sasek Legend

A umiesz czytać ze zrozumieniem? Co prawda nie zawsze, ale jednak dawało radę.
GT6 działało w rozdzielczości 1440x1080 rozciągnięte do 1080p a liczba fps zależała od tego co się na ekranie działo. Mimo wszystko jak PS4 nie poradzi sobie z tym w 60 klatkach to będzie lekka kpina. PS3 w stresie potrafiło dropić. Przeważnie trzymała dobrze klatki na poziomie 60 fps na torach które nie miały zmiennej pogody w czasie rzeczywistym.
Legion 13 Senator

@dj_sasek
Ty w ogóle widziałeś co ty zlinkowałeś? Gra dropi poniżej 40 klatek, przez większość czasu utrzymuje 40-48 a 1440x1080 to nie full HD.
dj_sasek Legend

GT6 runs at 60fps at 1440x1080:
https://www.youtube.com/watch?v=QtJ7s3u4bAs