Gracz chciał poczuć się jak bohaterka Ghost of Yotei, więc w rzeczywistości wspiął się na wielką górę z gry

Zainspirowany Ghost of Yotei gracz zdobył tytułową górę, by poczuć więź z jej bohaterką. Poświęcił na to 3 noce i 4 dni.

Krzysztof Kałuziński

Gracz chciał poczuć się jak bohaterka Ghost of Yotei, więc w rzeczywistości wspiął się na wielką górę z gry, źródło grafiki: Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment..
Gracz chciał poczuć się jak bohaterka Ghost of Yotei, więc w rzeczywistości wspiął się na wielką górę z gry Źródło: Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment..

Nowe dzieło studia Sucker Punch Productions nieustannie zachwyca graczyw momencie pisania tego tekstu Ghost of Yotei utrzymuje średnią not w PlayStation Store na poziomie 4,87. Produkcję oceniło już przeszło 16 tysięcy osób, a 95% z nich przyznało jej „piątkę”. Losy wojowniczki Atsu zostały nie tylko bardzo ciepło przyjęte – okazuje się, że jeszcze przed premierą stanowiły inspirację. Jeden z fanów postanowił utożsamić się z protagonistką i wejść na górę Yotei. Wymagający wyczyn zajął mu 4 dni.

Oceny Ghost of Yotei.PlayStation Store.

Wyjątkowo oddanym graczem okazał się „Chemical” Yoshino – redaktor japońskiego serwisu Famitsu, który chciał poczuć oddanie, jakim Atsu darzy Ezo (obecna wyspa Hokkaido). W tym celu w połowie września tego roku wyruszył na tytułową górę, a zarazem jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc w dziele Sucker Punch Productions.

Yotei jest drzemiącym wulkanem, którego wysokość wynosi 1898 metrów nad poziomem morza. Choć nie jest on tak imponujący jak Fudżi – najwyższy szczyt Japonii (3776 m n.p.m.) – wejście na niego może stanowić wyzwanie. Yoshino poświęcił na to 3 noce i 4 dni, przez cały ten czas dźwigając 10-kilogramowy bagaż. Zmuszony był też do pokonywania gęstej roślinności, unikania kraterów, a nawet... niedźwiedzi brunatnych Ussuri.

Famitsu.

Famitsu.

Choć redaktor Famitsu mógł liczyć zarówno na pomoc przewodnika, jak i własne doświadczenie, wspinaczka była dużym wyzwaniem. Jak jednak twierdzi sam Yoshino, nie tylko zobaczył spektakularny widok, ale też, podobnie jak Atsu, poczuł bliskość z Yotei. Fragmenty jego podróży możecie obejrzeć w serwisie YouTube.

Ghost of Yotei to kontynuacja gry Ghost of Tsushima, której akcja ma miejsce 300 lat po wydarzeniach z pierwszej części. Produkcja zadebiutowała 2 października tego roku na konsoli PlayStation 5.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
  2. Recenzja Ghost of Yotei. Gra, która potrafi przyćmić nawet Ducha Cuszimy
  3. Ghost of Yotei – poradnik do gry
Ghost of Yotei

Ghost of Yotei

PlayStation
po premierze

Data wydania: 2 października 2025

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.8

Gracze

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Po 12 latach Skyrim otrzymał „największe zadanie” w swojej historii i nowy, olbrzymi region. Szalenie ambitny projekt Lordbound zachwyca rozmiarem i rozmachem

Następny
Po 12 latach Skyrim otrzymał „największe zadanie” w swojej historii i nowy, olbrzymi region. Szalenie ambitny projekt Lordbound zachwyca rozmiarem i rozmachem

W Encyklopedii Gier nie ma nudy - w tym tygodniu opisaliśmy m.in. symulator handlarza Mirka, konkurencję dla Cities: Skylines i odpowiedź na Mount & Blade

Poprzedni
W Encyklopedii Gier nie ma nudy - w tym tygodniu opisaliśmy m.in. symulator handlarza Mirka, konkurencję dla Cities: Skylines i odpowiedź na Mount & Blade

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl