Ghost of Yotei jest numerem 1, ale sprzedało się o 40% gorzej od Tsushimy. Analityk wyjaśnia i uspokaja
Ghost of Yotei zdominowało pudełkową sprzedaż gier w Wielkiej Brytanii, choć do wyników Ghost of Tsushima jest daleko.

Ghost of Yotei zanotowało mocny debiut w Wielkiej Brytanii. Najnowsza produkcja studia Sucker Punch zrzuciła ze szczytu listy pudełkowych bestsellerów EA Sports FC 26, co jest tym większym dokonaniem, że piłkarska gra firmy Electronic Arts spędziła na tronie raptem tydzień. To pewne zaskoczenie dla analityków, zwłaszcza że druga z tych produkcji dostępna jest na PC oraz masie konsol, podczas gdy Ghost of Yotei jest exclusive’em dla PlayStation 5.
Jednocześnie jednak Ghost of Yotei zaliczyło w tym zestawieniu debiut aż o 40% słabszy niż Ghost of Tsushima. Jak tłumaczy analityk Christopher Dring i założyciel The Game Business, w rzeczywistości nie jest to jednak szczególnie zaskakujące.
Pięć lat to wieczność w tej branży i przez ten czas rynek mocno przesunął się w stronę dystrybucji cyfrowej. Do tego Ghost of Tsushima wydano pod koniec ery PlayStation 4, kiedy to tych konsol na rynku było znacznie więcej niż dzisiaj jest PS5. Poza tym pierwsza część cyklu ukazała się w trakcie pandemii, kiedy ludzie znacznie więcej czasu spędzali grając. Wszystko to sprawia, że nikt nie spodziewał się, że sprzedaż pudełkowej wersji Ghost of Yotei dorówna wynikom poprzedniej odsłony serii.
Ghost of Yotei ukazało się wyłącznie na PlayStation 5 i zadebiutowało na rynku 2 października tego roku. Praktycznie pewne jest, że z czasem projekt trafi także na PC, ale nie wiadomo, kiedy to nastąpi.