Kompozytor muzyki do Gothic Remake, Kai Rosenkranz, wyjawił nowe informacje na temat gry. Okazuje się, że jej twórcy zamierzają zmienić nieco świat i fabułę – tak, by za bardzo nie naruszyć koncepcji oryginału.
Źródło grafiki: Steam / Gothic Remake.
Niemiecki kompozytor Kai Rosenkranz, znany m.in. ze ścieżki dźwiękowej serii Gothic, obecnie tworzący soundtrack do remake’u pierwszej części, odpowiedział na Discordzie na kolejną serię pytań fanów (poprzednią opisaliśmy tutaj) odnośnie tej ostatniej produkcji. W jego postach pojawiło się wiele konkretów i ciekawostek na temat Gothic Remake – najważniejsze z nich streściłem poniżej.
Zanim przejdziecie dalej, dodam, że kolejną garść informacji otrzymamy raczej nieprędko (jeśli w ogóle) – w najbliższym czasie Niemiec zamierza bowiem skoncentrować się wyłącznie na pracy.
KWESTIA HEŁMÓW
Warto wspomnieć, że wiele pytań do Kaia Rosenkranza dotyczyło hełmów (rzadziej tarcz) w Gothic Remake. Z wielu przyczyn twórcy nie zamierzali ich dodawać, jednak Niemiec zapewnił, że pragnienie społeczności zostanie przynajmniej ponownie przedyskutowane.
ARCANIA TO NIE BYŁ „PRAWDZIWY GOTHIC”… ALE „TRÓJKA” RÓWNIEŻ
Poza kwestiami dotyczącymi Gothic Remake, Rosenkranz został zapytany także o niesławną Arcanię. Niemiec był daleki od krytykowania produkcji studia Spellbound i mówienia, że „nie był to prawdziwy Gothic”. Stwierdził wręcz, iż nawet zespół Piranha Bytes nie zdołał odtworzyć ducha „jedynki” i „dwójki” w Gothicu 3. Jego zdaniem tym bardziej nie powinno się winić za to innego dewelopera. Nie wiem jak Wy, ale ja podpisuję się pod tą wypowiedzią.
Nie wiem jak Waszym, ale moim zdaniem wyłania się z tego obraz gry solidnie przemyślanej, lecz wciąż znajdującej się na dość wczesnym etapie produkcji. Tym bardziej dziwi fakt, że wydawca postanowił wystartować z preorderami już teraz. Dla przypomnienia dodam, iż Gothic Remake ma się ukazać na PC, PS5 i XSX/S.
88

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.