Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2022, 16:40

Twórcy Gothic Remake zmienią trochę świat i fabułę; tona nowych ciekawostek

Kompozytor muzyki do Gothic Remake, Kai Rosenkranz, wyjawił nowe informacje na temat gry. Okazuje się, że jej twórcy zamierzają zmienić nieco świat i fabułę – tak, by za bardzo nie naruszyć koncepcji oryginału.

Źródło grafiki: Steam / Gothic Remake.

Niemiecki kompozytor Kai Rosenkranz, znany m.in. ze ścieżki dźwiękowej serii Gothic, obecnie tworzący soundtrack do remake’u pierwszej części, odpowiedział na Discordzie na kolejną serię pytań fanów (poprzednią opisaliśmy tutaj) odnośnie tej ostatniej produkcji. W jego postach pojawiło się wiele konkretów i ciekawostek na temat Gothic Remake – najważniejsze z nich streściłem poniżej.

Zanim przejdziecie dalej, dodam, że kolejną garść informacji otrzymamy raczej nieprędko (jeśli w ogóle) – w najbliższym czasie Niemiec zamierza bowiem skoncentrować się wyłącznie na pracy.

Górnicza Dolina

  • W poprzedniej sesji pytań i odpowiedzi ów niemiecki kompozytor zapewnił, że niektóre części Kolonii zostaną nieznacznie rozszerzone (przy zachowaniu jej ogólnej topografii). Teraz wyjawił, iż rozmiar świata zwiększy się o 10–20%.
  • Wiemy również, że muzyka do Gothic Remake powstaje na bazie ścieżki dźwiękowej pierwowzoru. Kai Rosenkranz wyjawił, że będzie się ona składała mniej więcej w jednej trzeciej z odświeżonych oryginalnych nagrań, w jednej trzeciej z ich wariacji i w jednej trzeciej z zupełnie nowych kompozycji (m.in. usłyszymy motyw muzyczny Gomeza).
  • Wszystkie twarze postaci są tworzone przez jedno studio – należące do firmy THQ Nordic Gate21. Dzięki temu każda z nich będzie unikalna, a gracz nie powinien mieć odczucia zbliżonego do déja vu podczas rozmów z NPC.
  • Jednym z niemal już ukończonych elementów gry są zbroje, aczkolwiek… (patrz ramka).

KWESTIA HEŁMÓW

Warto wspomnieć, że wiele pytań do Kaia Rosenkranza dotyczyło hełmów (rzadziej tarcz) w Gothic Remake. Z wielu przyczyn twórcy nie zamierzali ich dodawać, jednak Niemiec zapewnił, że pragnienie społeczności zostanie przynajmniej ponownie przedyskutowane.

Fabuła Gothic Remake

  • Rosenkranz wspomniał, że studio Alkimia Interactive rozważa zwiększenie wpływu decyzji podejmowanych przez gracza w pierwszym rozdziale – tak, by np. wybór gildii miał większe znaczenie na późniejszych etapach gry. Nie jest to jednak proste i nie wiadomo, czy jakiekolwiek zmiany zostaną wprowadzone, bo np. oddzielenie możliwości dołączenia do magów od przynależności do danego obozu byłoby sensowne, lecz pociągnęłoby drastyczne zmiany w głównym wątku fabularnym.
  • W podobny sposób waży się kwestia poziomu trudności – twórcy nie chcą przesadzić w żadną stronę, choć gracze domagają się wymagającego, iście survivalowego początku gry.
  • Ponadto deweloper zamierza nieco rozwinąć żyjący świat, z którego zasłynął pierwszy Gothic. Wszystkie istotne jego elementy mają zostać zachowane, lecz zmiany, jakie zaszły w branży na przestrzeni dwóch dekad, stwarzają przestrzeń dla mniejszych i większych usprawnień.
  • Niewykluczone choćby, że większą rolę odegrają Wolna Kopalnia (Rosenkranz skomponował już ścieżkę dźwiękową, którą usłyszymy w tej lokacji) oraz arena walk znajdująca się w Starym Obozie.
  • Niemiec zapewnił, iż tło fabularne Gothica 3 nie zostanie pominięte w remake’u. Co więcej, jako że pewne elementy „jedynki” były logicznie sprzeczne z późniejszymi grami, autorzy zamierzają dostosować całość tak, by uzyskać możliwie największą spójność historii (niewykluczone, że pociągnięty zostanie wątek przyjaźni Diego, Miltena, Gorna, Lestera i Bezimiennego).
  • Alkimia Interactive bierze również pod uwagę możliwość wplecenia w historię świata odrobiny nieoficjalnego „lore’u” – np. z modów (a także wczesnych wersji oryginalnej gry bądź tzw. dokumentów Phoenixa). Muszą to być jednak elementy niesprzeczne z kanonicznym tłem fabularnym i po prostu ciekawe. Jako że w pracach nad Gothic Remake bierze udział jeden ze współtwórców Kronik Myrtany: Archolos, pewne wątki z owej modyfikacji mogą pojawić się w grze (od siebie dodam, że czekam na dłuższą rozmowę z Blizną na temat jego przeszłości).

ARCANIA TO NIE BYŁ „PRAWDZIWY GOTHIC”… ALE „TRÓJKA” RÓWNIEŻ

Poza kwestiami dotyczącymi Gothic Remake, Rosenkranz został zapytany także o niesławną Arcanię. Niemiec był daleki od krytykowania produkcji studia Spellbound i mówienia, że „nie był to prawdziwy Gothic”. Stwierdził wręcz, iż nawet zespół Piranha Bytes nie zdołał odtworzyć ducha „jedynki” i „dwójki” w Gothicu 3. Jego zdaniem tym bardziej nie powinno się winić za to innego dewelopera. Nie wiem jak Wy, ale ja podpisuję się pod tą wypowiedzią.

System walki

  • Interfejs w Gothic Remake ma być równie minimalistyczny co w oryginale. Jednocześnie pewne jego elementy – takie jak system ekwipunku – będą nieco bardziej intuicyjne.
  • Animacje walki, które znamy z Gothica, bazowały na nagraniach z sesji motion capture, lecz by „działały”, niezbędna okazała się ich późniejsza edycja tudzież ręczne stworzenie kilku nowych. O ile jednak studio Piranha Bytes nie miało doświadczenia na tym polu, Alkimia Interactive je posiada – Kai Rosenkranz jest więc przekonany, że przeprowadzane przez dewelopera sesje przyniosą dużo lepszy efekt.
  • Zmienią się za to nieco sekwencje ataków (choć nie zostało powiedziane, że u wszystkich postaci/stworzeń)
  • Tak jak w pierwowzorze, postawa Bezimiennego w czasie walki będzie ewoluowała wraz z rozwojem jego umiejętności. To, a także odpowiedni balans broni, ma pozwolić graczom poczuć rosnącą moc bohatera (czego zabrakło choćby w Gothicu 3).
  • Sam system walki ma być natomiast „szybki i bezpośredni”. Nie będzie więc przypominał powolnej mechaniki z serii Souls, bazującej na animacjach liczących określoną liczbę klatek. Jednocześnie ma on rzucić graczom nieco większe wyzwanie taktyczne niż ten z pierwszego Gothica.

Nowości i usprawnienia

  • Podobnie jak w oryginale, Bezimienny będzie w stanie pływać. W remake’u potencjał tej mechaniki ma jednak zostać znacznie bardziej rozwinięty (na razie nie wiadomo jak).
  • Niewykluczone, że w Gothic Remake pojawią się także mechaniki, które z różnych powodów wycięto z pierwowzoru, takie jak możliwość wydobywania rudy czy wytwarzania strzał.
  • Wykorzystując nowoczesne technologie, projektanci lokacji mieli eksperymentować z efektami wizualnymi wytwarzanymi przez Barierę – tak, by jeszcze bardziej przyciągała ona wzrok.

Nie wiem jak Waszym, ale moim zdaniem wyłania się z tego obraz gry solidnie przemyślanej, lecz wciąż znajdującej się na dość wczesnym etapie produkcji. Tym bardziej dziwi fakt, że wydawca postanowił wystartować z preorderami już teraz. Dla przypomnienia dodam, iż Gothic Remake ma się ukazać na PC, PS5 i XSX/S.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej