Po ogłoszeniu, że stworzy muzykę do Gothic Remake, Kai Rosenkranz podzielił się ze społecznością gry masą informacji na jej temat. Okazuje się, że demo poszło do kosza, a produkcja powstaje od zera, z zachowaniem maksymalnej wierności względem oryginału.
Wczoraj studio Alkimia Interactive ogłosiło, że w produkcji Gothic Remake bierze udział Kai Rosenkranz – twórca soundtracku do oryginalnej trylogii od Piranha Bytes i pierwszego Risena. Okazuje się, że ów niemiecki kompozytor został wciągnięty do zespołu już we wrześniu 2021 roku, a nie dopiero teraz.
Wyjawił on to społeczności zebranej na Discordzie gry, jednocześnie odpowiadając na kilkadziesiąt pytań. Zostały one zebrane przez użytkownika Reddita o pseudonimie nr3jokim i podzielone na dwie części – możecie zapoznać się z nimi tutaj oraz tutaj. Poniżej znajdziecie zaś streszczenie najważniejszych poruszonych kwestii.
Nie wiem jak Was, ale mnie słowa Kaia Rosenkranza napawają optymizmem, którego nie miałem przy tym nieszczęsnym demie. Miejmy nadzieję, że Gothic Remake okaże się spełnieniem marzeń fanów oryginału. Dla przypomnienia dodam, iż gra ma się ukazać na PC, PS5 i XSX/S.
171

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.