Studio Alkima Interactive opublikowało dziś grafikę okładkową Gothic Remake, która wiernie odzwierciedla tę z pierwowzoru. Skoro jednak mamy już okładkę, pozostaje pytanie – gdzie jest gameplay?
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu obchodziliśmy 23. urodziny kultowej serii Gothic. Odpowiedzialni za remake jej pierwszej części deweloperzy ze studia Alkima Interactive wystosowali z tej okazji wspominkowy komunikat, w którym przeprosili, że nie mają jeszcze nic nowego, czym mogliby podzielić się z fanami. Minął jednak tydzień i coś wyczarowali – na karcie Steam Gothic Remake możemy już podziwiać świeżutką grafikę okładkową.
Grafika, z którą możecie się zapoznać poniżej, wygląda naprawdę fantastycznie i bardzo wiernie oddaje ducha okładki pierwowzoru. Niemniej wychodzi na to, że jako fani nadal musimy prezentować takie podejście, jak Bezimienny wobec nowicjusza z Obozu Bractwa, które doskonale obrazuje poniższy dialog:
Bezimienny: Nie przeszkadzaj sobie w pracy.
Nowicjusz: A co ty myślisz, że co ja robię, grzebię sobie w jaj***?
Mam nadzieję, że alegoria jest jasna – chyba każdy z nas chciałby już zobaczyć gameplay i poznać datę premiery Gothic Remake, a kolejne grafiki, jakie dostajemy od twórców „na pocieszenie”, powoli zaczynają wzbudzać frustrację, zamiast cieszyć.
Wierzę jednak, że deweloperzy wiedzą, co robią i, sądząc po udostępnionych przez nich materiałach, wnoszę, że czują klimat Gothica. Wszyscy powinniśmy chyba zatem uzbroić się w cierpliwość, bo prędzej czy później „dowiozą”, co obiecali.
Pierwsze, co rzuca się w oczy na grafice okładkowej Gothic Remake, to zmiana palety barw względem tej oryginalnej (niektórym ta nowa przypomni pewnie artwork z Xardasem z Gothica 3), jej jakby „przeorana” typografia i – co najważniejsze – maska śniącego, która wydaje się być wykonana z kości, a nie, jak w pierwowzorze, ze stali.
Tuż pod nią widnieją projekty znanych nam bohaterów – Gorna, Lestera, Miltena i Diego. Większość z nich widzimy zresztą po raz pierwszy w „nowych szatach”. Możemy też chyba liczyć, że właśnie tak będą oni wyglądali w grze. Mam jednak nadzieję, że Gorn doczeka się nieco większej masy mięśniowej.

Grafika ta po trosze pokazuje również to, jak będą wyglądali orkowie i ich oręż. Na poniższym screenie widać szczegółowo przedstawione hordy, prezentujące się o niebo lepiej, niż modele, które trafiły do zwiastuna z sierpnia 2022 roku.

Ponadto fani zebrani na założonym przez deweloperów serwerze Gothic Community na Discordzie odnajdują liczne nawiązania do tzw. lore’u pierwszego Gothica. Jedna z osób (nick Filopuk) zauważyła na przykład, że miecz widniejący z lewej strony grafiki wygląda jak Krwawe ostrze, ale „smaczków” jest więcej. Znaleźliście już jakieś?

21

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.