Ghost of Yotei pozwoli siekać wrogów w stylu Kurosawy lub w rytm Lo-Fi, a ci chętnie wybiją wam broń z ręki
Wczorajszy pokaz Ghost of Yotei przyniósł zatrzęsienie nowych informacji na temat wyczekiwanej gry studia Sucker Punch, w tym na temat nowych trybów rozgrywki.

Wczorajszej nocy firma Sony wyemitowała obszerną prezentację Ghost of Yotei. Ta przyniosła wysyp nowych informacji na temat tego projektu.
- Gra ma zaoferować więcej swobody niż jakakolwiek wcześniejsza produkcja studia Sucker Punch. Gracz będzie w stanie we własnym tempie odkrywać jej sekrety i nie będzie przytłaczany mapą zapełnioną toną znaczników. Podczas zabawy mamy gromadzić wskazówki (np. przesłuchując pokonanych wrogów), które zaprowadzą nas do nowych przygód.
- Autorzy obiecują mocno ulepszony system walki. Poza większą różnorodnością uzbrojenia będziemy mogli np. rozbroić wroga, a nieprzyjaciele mają być w stanie zrobić to samo przeciwko nam. W potyczkach wspomoże nas wilk.
- W Ghost of Tsushima bohater łączył taktyki samuraja i wojownika ninja. Bohaterka Ghost of Yotei pociągnie to jeszcze dalej – będzie samotnym wilczycą, która wykorzysta każdą możliwą przewagę, jaką może uzyskać nad wrogami.
- Dodatkową atrakcją będzie system zleceń. Będziemy mogli zapolować na niebezpiecznych przestępców, z których każdy ma być w praktyce mini-bossem. Autorzy planują także wiele mini-gierek oraz mechanikę obozowiska, w której do naszego ognia przysiadać się będą różne postacie, a my będziemy mogli odpocząć, ulepszyć ekwipunek i przyrządzić sobie posiłek.
- Gra zaoferuje także kilka alternatywnych trybów, w tym czarnobiały zainspirowany filmami Kurosawy. Można też będzie zrelaksować się w wariancie z muzyką Lo-Fi, w produkcji którego brał udział japoński reżyser Shinichiro Watanabe (znany m.in. z anime Cowboy Bebop oraz Samurai Champloo). Jeszcze inny tryb przybliży kamerę mocniej do naszej postaci i podkręci brutalność walk. Przy jego tworzeniu pomagał Takashi Miike (reżyser np. Harakiri: Śmierć samuraja oraz 13 zabójców).
Ghost of Yotei zmierza na razie tylko na PlayStation 5 i zadebiutuje 2 października tego roku. Praktycznie pewne jest, że z czasem projekt trafi także na PC, ale nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Jednakże da się zauważyć, iż czas oczekiwania na debiut „exclusive’ów” PlayStation na pecetach wyraźnie się skraca. Marvel's Spider-Man 2 oraz The Last of Us: Part II Remastered trafiły na pecety raptem 15 miesięcy po debiucie na PS5, więc prawdopodobne wydaje się, że w przypadku Ghost of Yotei będzie podobnie.
Warto na koniec wspomnieć, że na pokazie specjalną edycję PS5. Zarówno konsola, jak i pad zostaną w niej pokryte obrazkami zainspirowanymi Ghost of Yotei, a sama gra będzie dołączona do tego zestawu. Jeśli już macie własne PlayStation 5, to będziecie mogli zakupić osłonę z podobnym wzorem.