Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lipca 2025, 10:00

autor: Adrian Werner

Ghost of Yotei pozwoli siekać wrogów w stylu Kurosawy lub w rytm Lo-Fi, a ci chętnie wybiją wam broń z ręki

Wczorajszy pokaz Ghost of Yotei przyniósł zatrzęsienie nowych informacji na temat wyczekiwanej gry studia Sucker Punch, w tym na temat nowych trybów rozgrywki.

Źródło fot. Sony
i

Wczorajszej nocy firma Sony wyemitowała obszerną prezentację Ghost of Yotei. Ta przyniosła wysyp nowych informacji na temat tego projektu.

  1. Gra ma zaoferować więcej swobody niż jakakolwiek wcześniejsza produkcja studia Sucker Punch. Gracz będzie w stanie we własnym tempie odkrywać jej sekrety i nie będzie przytłaczany mapą zapełnioną toną znaczników. Podczas zabawy mamy gromadzić wskazówki (np. przesłuchując pokonanych wrogów), które zaprowadzą nas do nowych przygód.
  2. Autorzy obiecują mocno ulepszony system walki. Poza większą różnorodnością uzbrojenia będziemy mogli np. rozbroić wroga, a nieprzyjaciele mają być w stanie zrobić to samo przeciwko nam. W potyczkach wspomoże nas wilk.
  3. W Ghost of Tsushima bohater łączył taktyki samuraja i wojownika ninja. Bohaterka Ghost of Yotei pociągnie to jeszcze dalej – będzie samotnym wilczycą, która wykorzysta każdą możliwą przewagę, jaką może uzyskać nad wrogami.
  4. Dodatkową atrakcją będzie system zleceń. Będziemy mogli zapolować na niebezpiecznych przestępców, z których każdy ma być w praktyce mini-bossem. Autorzy planują także wiele mini-gierek oraz mechanikę obozowiska, w której do naszego ognia przysiadać się będą różne postacie, a my będziemy mogli odpocząć, ulepszyć ekwipunek i przyrządzić sobie posiłek.
  5. Gra zaoferuje także kilka alternatywnych trybów, w tym czarnobiały zainspirowany filmami Kurosawy. Można też będzie zrelaksować się w wariancie z muzyką Lo-Fi, w produkcji którego brał udział japoński reżyser Shinichiro Watanabe (znany m.in. z anime Cowboy Bebop oraz Samurai Champloo). Jeszcze inny tryb przybliży kamerę mocniej do naszej postaci i podkręci brutalność walk. Przy jego tworzeniu pomagał Takashi Miike (reżyser np. Harakiri: Śmierć samuraja oraz 13 zabójców).

Ghost of Yotei zmierza na razie tylko na PlayStation 5 i zadebiutuje 2 października tego roku. Praktycznie pewne jest, że z czasem projekt trafi także na PC, ale nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Jednakże da się zauważyć, iż czas oczekiwania na debiut „exclusive’ów” PlayStation na pecetach wyraźnie się skraca. Marvel's Spider-Man 2 oraz The Last of Us: Part II Remastered trafiły na pecety raptem 15 miesięcy po debiucie na PS5, więc prawdopodobne wydaje się, że w przypadku Ghost of Yotei będzie podobnie.

Warto na koniec wspomnieć, że na pokazie specjalną edycję PS5. Zarówno konsola, jak i pad zostaną w niej pokryte obrazkami zainspirowanymi Ghost of Yotei, a sama gra będzie dołączona do tego zestawu. Jeśli już macie własne PlayStation 5, to będziecie mogli zakupić osłonę z podobnym wzorem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej