Gdzie powinien nas zabrać sequel Ghost of Yotei? Fani już mają pomysły, jaki okres mogliby przedstawić twórcy
Kolejna część serii gier Sucker Punch zapewne będzie fabularnie ulokowana w Japonii. Gracze zastanawiają się, jaki okres w historii tego kraju tym razem będziemy mieli okazję doświadczyć.

Ghost of Yotei dopiero się rozgaszcza na maszynach graczy, a niektórzy już zastanawiają się nad kolejną częścią. Zdaniem wielu to oczywiste, że takowa powstanie. Możliwe jest, że studio Sucker Punch pracuje już nad następnym „Ghost of …”. No właśnie, jaki okres w dziejach Japonii tym razem trafi do rozgrywki?
Pierwsza część traktowała o inwazji Mongołów w trzynastym wieku. Mogliśmy doświadczyć tych wydarzeń na własnej (czyli protagonisty w grze) skórze, choć przeplecionych elementami fikcji. Ghost of Yotei czasowo ulokowano na początku epoki Edo, która także jest bardzo ważna dla Japonii. Można jednak powiedzieć, że w tym przypadku jest to bardziej tło głównego wątku.
Co zobaczymy w następcy Ghost of Yotei?
Jeden z graczy na Reddicie rozważa możliwe settingi kolejnej części serii gier od Sucker Punch. Jego zdaniem zapewne będzie ona związana z ważnym historycznym momentem. To może być wojna domowa boshin w 1868 roku, lub bunt Satsumy w 1877 roku, czyli koniec ery samurajów (co przywodzi na myśl pewien słynny film z Tomem Cruise).
Biorąc pod uwagę chronologiczną oś czasu z GoT, a teraz także z GoY, mam wrażenie, że twórcy chcieliby zakończyć trylogię albo wojną Boshin (w której obalono szogunat), albo buntem Satsuma, co byłoby odpowiednim zakończeniem „ery samurajów”.
To co proponuje autor wątku istotnie wydaje się najbardziej racjonalne. To bardzo ważne wydarzenia i gra na nich oparta obfitowałaby w efektowne zwroty akcji. „Ghost of Satsuma” – brzmi ciekawie, nieprawdaż? Choć nazewnictwo serii odwołuje się raczej do miejsca akcji, tutaj także komentujący mają wiele pomysłów.
Patrząc na inne komentarze, interesujący byłby „Ghots of Kyushu” podczas powstania Satsumy. Byłaby to odpowiednia trylogia. Jeśli jednak twórcy będą chcieli kontynuować serię, chciałbym zobaczyć różne gry Ghost w różnych częściach świata. Moim zdaniem trylogia Ghost osadzona w Indiach byłaby niesamowita.
Osadzenie akcji w okresie upadku samurajów może skutkować ostatnią częścią serii związaną z Japonią. Migracja fabuły do innych miejsc na świecie byłaby wtedy koniecznością, jeśli powstaną następne. Zatem być może wydarzenia XIX wiecznej Japonii lepiej zarezerwować na późniejsze gry? Ten kraj ma jeszcze wiele do zaoferowania pod względem historycznym.

W pierwszej połowie XIX wieku Japonia stopniowo otwierała się na kontakt ze światem, pojawiały się zachodnie technologie. Może to także dobry moment na kolejną grę, a upadek samurajów lepiej zostawić na czwartą część? Chyba, że zamysłem Sucker Punch jest stworzenie trylogii, wtedy kolejna produkcja byłaby tą ostatnią. Cóż, czas pokaże jak będzie.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Różności