Studio Sucker Punch nie ma nic przeciwko, jeżeli fani omijają poboczne aktywności, o ile dobrze bawią się w grze Ghost of Yotei, która oferuje największą wolność ze wszystkich tytułów firmy.
Gracze chętnie kupują niedawno wydane Ghost of Yotei (pudełkowa wersja tytułu znalazła się m.in. na 1. miejscu w Wielkiej Brytanii) i, jak pokazują oceny owej produkcji w PS Store, całkiem nieźle się bawią w dziele od studia Sucker Punch Productions. Na zapewnieniu dobrej rozrywki szczególnie zależało deweloperowi, w którego imieniu wypowiedział się reżyser kreatywny Jason Connell w wywiadzie dla serwisu GamesRadar+.
Niektórzy fani skupiają się wyłącznie na głównej historii w grach, pozostali z kolei chętnie realizują wszystkie dostępne aktywności i questy poboczne. Connell przekazał, że zespół nie odczuwa smutku z powodu omijania przez część graczy mniejszych misji czy innych wyzwań, dopóki dobrze się oni bawią.
Jeśli nie chcą tego robić [misji pobocznych – dop. red.], mówimy: „Okej, wasz wybór. Dopóki dobrze się bawicie, nie obchodzi nas to zbytnio”.
W otwartym świecie Ghost of Yotei naprawdę jest co robić i odkrywać – możemy choćby poznać losy Jina Sakaia po wydarzeniach z Ghost of Tsushima. Zawdzięczamy to dużej swobodzie w produkcji, która, cytując samego dewelopera, jest największą ze wszystkich tytułów w dorobku Sucker Punch.
Naszym filozoficznym założeniem w tej grze było danie graczom większej swobody niż w jakiejkolwiek innej grze, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy.
Podczas rozmowy reżyser kreatywny napomknął również nieco o zbudowaniu atrakcyjności uniwersum. W przypadku fabuły tempo akcji jest według niego łatwiejsze do poprowadzenia. Inaczej to wygląda w tworzeniu otwartego świata, którego rytm był „wymagający” do wykreowania.
Tempo narracji jest nieco łatwiejsze do zrozumienia i przez to odrobinę bardziej przejrzyste, ale tempo w otwartym świecie jest dość wymagające. Stosujemy różne małe sztuczki, żeby jakoś to działało.
Ghost of Yotei zadebiutowało 2 października 2025 roku jedynie na PlayStation 5. Produkcja otrzymała do tej pory ponad 20 tysięcy ocen od użytkowników PS Store – średnia not wynosi aż 4,85/5.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
4

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.