Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2025, 16:45

autor: Maciej Gaffke

„Dopóki dobrze się bawicie, nie obchodzi nas to zbytnio”. Twórcy Ghost of Yotei nie wkurzają się na graczy, którzy ignorują ogromną część ich pracy

Studio Sucker Punch nie ma nic przeciwko, jeżeli fani omijają poboczne aktywności, o ile dobrze bawią się w grze Ghost of Yotei, która oferuje największą wolność ze wszystkich tytułów firmy.

Źródło fot. Sucker Punch Productions
i

Gracze chętnie kupują niedawno wydane Ghost of Yotei (pudełkowa wersja tytułu znalazła się m.in. na 1. miejscu w Wielkiej Brytanii) i, jak pokazują oceny owej produkcji w PS Store, całkiem nieźle się bawią w dziele od studia Sucker Punch Productions. Na zapewnieniu dobrej rozrywki szczególnie zależało deweloperowi, w którego imieniu wypowiedział się reżyser kreatywny Jason Connell w wywiadzie dla serwisu GamesRadar+.

Niektórzy fani skupiają się wyłącznie na głównej historii w grach, pozostali z kolei chętnie realizują wszystkie dostępne aktywności i questy poboczne. Connell przekazał, że zespół nie odczuwa smutku z powodu omijania przez część graczy mniejszych misji czy innych wyzwań, dopóki dobrze się oni bawią.

Jeśli nie chcą tego robić [misji pobocznych – dop. red.], mówimy: „Okej, wasz wybór. Dopóki dobrze się bawicie, nie obchodzi nas to zbytnio”.

W otwartym świecie Ghost of Yotei naprawdę jest co robić i odkrywać – możemy choćby poznać losy Jina Sakaia po wydarzeniach z Ghost of Tsushima. Zawdzięczamy to dużej swobodzie w produkcji, która, cytując samego dewelopera, jest największą ze wszystkich tytułów w dorobku Sucker Punch.

Naszym filozoficznym założeniem w tej grze było danie graczom większej swobody niż w jakiejkolwiek innej grze, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy.

Podczas rozmowy reżyser kreatywny napomknął również nieco o zbudowaniu atrakcyjności uniwersum. W przypadku fabuły tempo akcji jest według niego łatwiejsze do poprowadzenia. Inaczej to wygląda w tworzeniu otwartego świata, którego rytm był „wymagający” do wykreowania.

Tempo narracji jest nieco łatwiejsze do zrozumienia i przez to odrobinę bardziej przejrzyste, ale tempo w otwartym świecie jest dość wymagające. Stosujemy różne małe sztuczki, żeby jakoś to działało.

Ghost of Yotei zadebiutowało 2 października 2025 roku jedynie na PlayStation 5. Produkcja otrzymała do tej pory ponad 20 tysięcy ocen od użytkowników PS Store – średnia not wynosi aż 4,85/5.

  1. Recenzja Ghost of Yotei. Gra, która potrafi przyćmić nawet Ducha Cuszimy
  2. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej