Twórcy wielkiego hitu mają niespodziewaną nowinę dla milionów graczy. Wyjaśnienie? „PowerWash Simulator nie jest zwykłą grą”
Studio FuturLab nieoczekiwanie podjęło decyzję, która uraduje miliony graczy. Dotyczy ona ceny wyczekiwanej gry PowerWash Simulator 2.

Mimo że Microsoft tymczasowo powstrzymał się od podnoszenia cen gier, w końcu wzrosną one nieubłaganie, nawet jeśli GTA 6 nie będzie kosztować 100 dolarów. Dlatego też warto docenić każdego dewelopera, który idzie graczom na rękę, powstrzymując się drenowania ich kieszeni, zamiast coraz głębiej pchać do nich łapy.
Na taki krok zdecydowało się brytyjskie studio FuturLab. Wypuściło ono nowy zwiastun gry PowerWash Simulator 2 tylko po to, aby ogłosić, że zostanie ona wyceniona tak samo, jak przebojowa „jedynka”. Co za tym idzie, za kontynuację zapłacimy 24,99 dolara / euro. Polska cena w komunikacie twórców nie pada, ale skoro ma być taka sama jak w przypadku części pierwszej, niewątpliwie wyniesie 89 zł na PC, 109 zł na PS5 i 114 zł na XSX/S.
Deweloperzy zaznaczyli przy tym, że sprawdzają ceny lokalne, więc w niektórych krajach PowerWash Simulator 2 może kosztować nawet mniej niż „jedynka” – na pewno zaś nie więcej, a w „najgorszym przypadku” tyle samo. W Polsce tego typu zmian nie należy się spodziewać, gdyż koszt pierwowzoru jest odpowiednio dostosowany.
Studio FuturLab tłumaczy swoją decyzję faktem, że „dla wielu graczy PowerWash Simulator nie jest zwykłą grą, a narzędziem, które pozwala poprawić sobie samopoczucie, przetrwać trudne chwile, odprężyć się i odzyskać spokój ducha”. Nieco mniej romantyczny wydźwięk mają słowa dyrektora operacyjnego firmy (COO), Chrisa Mehersa, który w oświadczeniu prasowym (via PushSquare) stwierdził:
Dzięki sukcesowi gry PowerWash Simulator i zaangażowaniu społeczności jesteśmy w dobrej sytuacji, co pozwala nam utrzymać cenę kontynuacji na możliwie najniższym poziomie. Istnieje tak wiele osobistych anegdot o tym, jak nasza produkcja pomogła graczom, że chcieliśmy mieć pewność, iż będziemy mogli nadal oferować tę rozrywkę w konkurencyjnej cenie.
Dla kontekstu: choć nie znamy dokładnych danych sprzedażowych, wiemy, że do marca 2025 r. PowerWash Simulator przyciągnął 17 milionów graczy. Oczywiście pomogła w tym dostępność gry w Game Passie, ale i tak – nieźle jak na symulator myjki ciśnieniowej, prawda?
Nadal nie poznaliśmy daty premiery PowerWash Simulatora 2. Niemniej twórcy cały czas podkreślają, iż zadebiutuje on w 2025 r., a że na targach gamescom 2025 (20–24 sierpnia) ma pojawić się jego demo, następny tydzień może przynieść również tę jakże wyczekiwaną informację.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!