Game Pass cały czas rośnie, ale wolniej, niż chciałby tego Microsoft. Firma przyznała, że nie udało jej się osiągnąć założonego tempa wzrostu liczby abonentów usługi.
W dokumentach z wynikami finansowymi przedłożonych przez firmę Microsoft Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd znalazła się ciekawa informacja. Koncern poinformował, że w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 r. liczba abonentów usługi Game Pass wzrosła o 37,48%. To imponujący wynik, ale Microsoft liczył na więcej. Wewnętrznym celem korporacji było bowiem 47,79%. Dla porównania, w poprzednim 12-miesięcznym okresie wzrost wyniósł 85,75%, podczas gdy cel wynosił 71%.
Należy jednak podkreślić, że wspominane 47,79% zostało ustalone w pierwszej połowie ubiegłego roku. Wtedy w planach wciąż był debiut Halo Infinite na premierę Xboksa Series X/S. Gra ma być dostępna w Game Passie i z pewnością zachęci wiele osób do skorzystania z tej usługi.
Niestety w dokumentach zabrakło najbardziej interesującego nas konkretu, czyli liczby abonentów. Koncern od dłuższego czasu nie ujawnia tych danych.
Ostatnią podaną liczbą było 18 mln w styczniu tego roku. Pod koniec września pojawiły się spekulacje, według których obecnie usługa ma 30 mln abonentów, ale trudno stwierdzić, czy mają one pokrycie w rzeczywistości. Według alternatywnych źrodeł Game Pass może się obecnie pochwalić 25-30 mln subskrybentów.
Warto jednak zwrócić uwagę na inny aspekt dokumentacji przedłożonej przez Microsoft Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. To, że znalazł się tam przewidywany wzrost liczby użytkowników Game Passa wynika z tego, iż osiągnięcie założonego celu nagrodzone zostałoby dodatkowymi akcjami dla pracowników na stanowiskach kierowniczych.
To jedyny cel w przypadku działu gier, którego osiągnięcie miało przynieść takie bonusy. Sugeruje to, że dla Microsoftu Game Pass jest jednym z absolutnych priorytetów i rozwój tej usługi może być nawet uznawany przez firmę za ważniejszy niż konsol Xbox.
Interesuje Cię Game Pass? Jeśli tak, to warto sprawdzić inne doniesienia o tej usłudze:
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
Więcej:Po 13 latach wreszcie jest. Premiera wyczekiwanego horroru sci-fi, od dziś także w Xbox Game Pass
35

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.