Moder Sukritact stworzył już nieoficjalne poprawki interfejsu Sid Meier's Civilization 7. Teraz dołączył do Firaxis Games, ku entuzjastycznej reakcji graczy.
Popularny moder pomoże naprawić Sid Meier’s Civilization 7 jako nowy pracownik studia Firaxis Games.
To, że debiut „siódmej” Cywilizacji wypadł tak sobie (mówiąc oględnie), nie jest tajemnicą. Mimo sporych oczekiwań na razie więcej osób na Steamie gra w Civilization 6, a 50% pozytywnych opinii przy wysokiej cenie raczej nie zachęca kolejnych nabywców do dania szansy „siódemce”. A przecież to i tak znaczna poprawa w porównaniu z recenzjami na premierę.
Deweloper szybko zabrał się za naprawianie gry, czego efektem były pomniejsze łatki i duża aktualizacja z przedwczoraj (oraz, niezamierzenie, przedwczesne udostępnienie następnego DLC). Jednakże, jak zwracają uwagę gracze, wiele mówi fakt, że nawet po miesiącu praktycznie każda lista zmian uwzględnia znaczne poprawki interfejsu użytkownika – najbardziej krytykowanego elementu Civ 7.
O tym, jak bardzo UI doskwiera fanom serii, świadczy też entuzjastyczna reakcja na zatrudnienie przez Firaxis Sukrit „Sukritacta” Tanticharoenkiata / Tana – modera, który opracował ciepło przyjęty mod z usprawnieniami interfejsu Civ 7 (via Discord / BlueSky / Cooldown.pl). Dość zauważyć, że wpis na ten temat na forum serii w serwisie Reddit jest najczęściej „plusowanym” wątkiem ostatniego tygodnia, a w komentarzach dominuje skrajny entuzjazm.
Dorobek Sukritacta to bynajmniej nie tylko poprawki UI do „siódmej” Civki. Moder zaczął swoją przygodę z modowaniem od Civilization 5, a później stworzył podobne modyfkacje oraz bardziej ambitne projekty w „szóstce” (via Cooldown.pl). Trudno się więc dziwić, że fani cieszą się z jego zatrudnienia jako artysty technicznego.
Część graczy obawia się, jak wpłynie to na scenę moderską, skoro – jak przyznał wcześniej sam Tan – moderzy mają prościej, bo „nie muszą działać jako część struktury”, tak jak oficjalni twórcy. Ci ostatni muszą czekać na zatwierdzenie i przetestowanie swoich zmian, podczas gdy moderzy udostępniają swoje dzieła, kiedy chcą (nie mówiąc o tym, że gracze są bardziej pobłażiliwi dla baboli w fanowskiej modyfikacji niż tych z oficjalnej aktualizacji).
Niemniej większość graczy wyraźnie cieszy zatrudnienie Tana, uznając to zarówno za wielki sukces modera, jak i nadzieję na poprawienie interfejsu Civilization VII i całej gry w kolejnych miesiącach.
Popularny komentarz sugeruje przy tym, by Firaxis Games zostawiło Sukritacta samego w pokoju i pozwoliło mu „pichcić” (w oryg. „let him cook”), a następnie wydało jego dzieło „bez sprawdzania i zmian”. To ma pozwolić stworzyć „najlepszą Cywilizację wszech czasów”, która – co najważniejsze – trafi nie tylko na PC (jak mody), ale też na konsole.
Więcej:Stworzył Gothica dla niewidomych. Teraz kolejni gracze mogą poznać kultowe drewno z Niemiec
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).