Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - sprzedano niemal 1,5 mln egzemplarzy
Firma Square Enix przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze bieżącego roku fiskalnego (1 kwietnia 2013 roku - 30 września 2013 roku). Dzięki temu poznaliśmy m.in. wyniki sprzedaży gry Final Fantasy XIV: A Realm Reborn.
Marcin Skierski
Firma Square Enix podała wyniki sprzedaży gry Final Fantasy XIV: A Realm Reborn na PC i PlayStation 3. Dane zostały udostępnione w sprawozdaniu z pierwszego półrocza bieżącego roku fiskalnego (1 kwietnia 2013 roku – 30 września 2013 roku).
Do 30 września bieżącego roku gra Final Fantasy XIV: A Realm Reborn sprzedała się w liczbie ok. 1,45 mln egzemplarzy. Na ten wynik składa się 1,1 mln pudełkowych kopii i 350 tysięcy cyfrowych wersji. Jest to całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, że tytuł zadebiutował 27 sierpnia na PC i PlayStation 3. Powyższy rezultat udało się więc osiągnąć w nieco ponad miesiąc.
Firma Square Enix ujawniła również, że ostatnio liczba osób opłacających abonament w Final Fantasy XIV: A Realm Reborn przekroczyła 600 tysięcy. Tym samym już teraz pobity został rekordowy wynik Final Fantasy XI, czyli poprzedniej gry MMO osadzonej w uniwersum Final Fantasy. W dobie coraz większej popularności tytułów free to play, sukces Final Fantasy XIV: A Realm Reborn jest tym bardziej godny uwagi. Pozostaje jednak pytanie, czy twórcom uda się utrzymać graczy przy swojej produkcji na dłużej.
W okresie 1 kwietnia 2013 roku – 30 września 2013 roku firma Square Enix odnotowała przychód w wysokości 61,6 mld jenów (ok. 625,1 mln dolarów), co jest poprawą o 1% w porównaniu do tego samego półrocza w 2012 roku. Japoński wydawca uzyskał zysk na poziomie 2,6 mld jenów (ok. 26,4 mln dolarów), podczas gdy w 2012 roku stracił 5,5 mld jenów (ok. 55,8 mld dolarów).
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn to niejako druga wersja gry Final Fantasy XIV, która zadebiutowała w 2010 roku wyłącznie na PC i spotkała się z dużą krytyką. Twórcy postanowili zmienić wiele założeń rozgrywki i dopracować jej elementy, co poskutkowało wydaniem lepszego produktu, który dobrze przyjął się na rynku. Na razie gra jest dostępna na PC i PlayStation 3, ale w przygotowaniu jest również wersja na PlayStation 4.

GRYOnline
Gracze
Steam
- wyniki finansowe
- Square Enix
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
- PS3
Komentarze czytelników
Łosiu Senator

WrednySierściuch - z całym szacunkiem ale to chyba ty nie załapałeś o co chodzi. Kolega powyżej nie dowierzał w sprzedaż gry, a w tym przypadku ilość założonych kont = sprzedaż gry.
Przedłużenie subskrypcji to inna bajka.
Child of Pain Legend
Cholera nie moge znalezc nic poza tym, 630 tysiecy wyslanych egzemplarzy nie kupionych.
http://www.gamasutra.com/view/news/31364/Square_Enix_Ships_630000_FFXIV_Copies_Working_On_Regaining_Trust.php
A Swotor tez nie mial podobne ilosci sprzedazy i subskrybcji? No to skoro Final nawet sie zamknal to spokojnie moze przejsc na f2p.
WrednySierściuch Senator

[11] a jednak widać załapałem, a Childowi nie zgadza się matematyka ;p
[12] nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale linkujesz artykuł o poprzedniej edycji, patrz na datę - 4 november 2010
Znalazłem nawet trochę danych - wysłano istotnie aż 630 tys kopii - a graczy na serwerach było max w okolicach 43tys (czyli Nerka w [10] jednak trochę przesadził ;D) - a i ta liczba szybko zaczęła spadać
http://mmohuts.com/editorials/final-fantasy-14-will-go-free-to-play
Jeszcze jeden - prawie że taki sam news jak na GOlu - ale podający trochę istotnych informacji (to jest już news bieżący)
http://www.xivnation.com/news/ffxiv-subscribers-surpass-600000-mark/
Sukces przez producenta FF14 ARR był założony na 400 tys subskrypcji - i wiadomo o tym było już w czasie wakacyjnych testów beta.
Ponieważ drogi Łosiu - ilość sprzedanych egzemplarzy jest de fakto gówno warta w wypadku P2P MMO - liczy się TYLKO ilość subskrypcji - tytuł długo nie pociągnie nawet gdy dla przykładu sprzedał 5 milonów pudełek - a po miesiącu ma już tylko 100tys subów. - bo o czym to by świadczyło?
Ano o tym że to MMO jest do BANI
No to skoro Final nawet sie zamknal to spokojnie moze przejsc na f2p.
Jeszcze raz - są minimalne szanse na to ze FF14 ARR przejdzie kiedykolwiek na F2P. - Yoshi P był już o to pytany i odgrażał się że prędzej zamkną tytuł niż to zrobią
Drugie ich MMO - FF XI - nadal ma model P2P (po 11 latach!), zamykający się właśnie Warhammer MMO - utrzymał model P2P aż do samego końca!
Tak więc widać - że jak się ktoś uprze- to się da
Lepiej "odejść z honorem, niż wpuścić bydło na salony" ;D
btw liczby nie kłamią - Final Fantasy 14 ARR - nie jest dobrym tytułem!
Z dobrego tytułu MMO - nie odchodzi 6/10 nabywców- i to już po miesiącu!
To jest co prawda temat na innego posta - ale głównymi wadami FF 14ARR jest brak innowacyjności (bo to jest WoW Vanila), koszmarne błędy(ktoś tu liczy na glicze?) - zdajecie sobie sprawę że do wydania patcha 2.1 ten tytuł jest w stanie Bety?
I są na to niepodważalne dowody - wystarczy sobie odpowiedzieć na 1 pytanie- Co to u licha jest Crystal Tower i dlaczego nie da się przejść Coil of Bahamut ? (wiem że zostało zaliczone - ale to były super mastachy z Order of the Blue Garter)
+ brak contentu - po co nadal płacić gdy się content skończył? (po miesiącu-dwóch , lol -.-')
+ endgame to tłuczenie 2 rajdów W NIESKOŃCZONOŚĆ
Child of Pain Legend
[13]
Oczywiscie, ze mi sie zgadza matematyka, moze tobie nie czytanie ze zrozumieniem sprawia problemy, po prostu nigdzie nie moglem znaleźć liczb sprzedazy i ilosci kont PRZED Realm Reborn ktore przeciez przysluguja i powinny sie liczyc ogolnie do aktywnych kont teraz. Nie spodziewalem sie az tak kiepskiej sprzedazy i bylbym jeszcze bardziej wdzieczny gdybys podal jakies źródło najlepiej na temat sprzedazy. Tak czy inaczej dzieki za te linki ktore podales.
FF XI to jednak inny przypadek, model gry a Warhammer coz tam nic sie nie dzieje, trzymanie do trzymania. Darkfall tez byl p2p do konca, potem go zamkneli i robiac sequel(ekhyem patch 2.0) znowu płatny. Pytanie czy tego Finala znowu zamkna jezeli nie chca przejsc f2p, to dopiero były by jajca.
A gry MMO oczywiście to nie są dobre gry, przez samą swoją istotę zaganiania gracza do tłuczenia dłużej dłużej, żeby chociaż to się wiązało z contentem wypuszczanym regularnie ale tak pięknie nie ma.'
A jak to wyglada z raidami, wiadomo jaki procent graczy to skonczylo? Jak w WoW-ie, ze jakis promil tlucze normalny raidy i heroici a wiekszosc siedzi w LFR ktorego nawet nie mozna zaliczyc do raidow, ewentualnie trybu dla ludzi specjalnej troski?