Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2002, 09:51

Final Fantasy X-2 zapowiedziana

Jak zwykle, doniesienia serwisu Computer and Video Games okazały się w dużej mierze prawdziwe. Spekulowano o nowej grze firmy SquareSoft z serii Final Fantasy, przeznaczonej do rozgrywki w trybie MMO, a otrzymujemy - Final Fantasy X-2, pierwszy prawdziwy sequel jednej z jedenastu części serii, dedykowany rozgrywce jednoosobowej.

Jak zwykle, doniesienia serwisu Computer and Video Games okazały się w dużej mierze prawdziwe. Spekulowano o nowej grze firmy SquareSoft z serii Final Fantasy, przeznaczonej do rozgrywki w trybie MMO, a otrzymujemy - Final Fantasy X-2, pierwszy prawdziwy sequel jednej z jedenastu części serii, dedykowany rozgrywce jednoosobowej.

Zaskoczonym tym dość pokrętnym stwierdzeniem „sequel jednej z jedenastu części serii”, wyjaśniam, że każda kolejna część serii FF wprowadza nowych bohaterów, nową fabułę i toczy się w innym świecie. Final Fantasy X-2 to pierwsza prawdziwa kontynuacja, pełnoprawna druga cześć Final Fantasy X, z tą samą bohaterką „Yuna” i fabułą rozgrywająca się tym samym świecie, w wielu znanych już lokacjach.

Oczywiście całość ulegnie sporym zmianom, otoczenie zostanie odpowiednio przemodelowane, Yuna również się zmieni i nie będzie tą samą „cichą” postacią znaną z FFX - będzie bardziej doświadczona, a co za tym idzie jej cechy charakteru się zmienią, będzie używała dwóch pistoletów (niczym Lara Croft), a w przygodzie towarzyszyć jej będą dwie kobiety-wojowniczki. Cel rozgrywki pozostanie typowy dla serii FF – ocalić świat przed złem i zbliżającym się kataklizmem.

Na chwilę obecną to wszystkie pewne informacje. Szczegóły znajdują się na serwisie gameforms.com, pierwsze screeny i arty znajdziecie tutaj. Gra ukarze się w Japonii w marcu 2003 roku. Z pewnością będzie dostępna na konsoli Sony PlayStation 2, nie podano informacji dotyczących innych platform sprzętowych.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej