Firma Electronic Arts ujawniła wymagania sprzętowe pecetowej wersji FIFA 15. Przestawienie gry na nowy silnik oznaczać ma m.in. porzucenie 32-bitowych systemów operacyjnych oraz kart nieobsługujących DirectX 11. Jak rekomendowana konfiguracja ma się do rzeczywistości przekonamy się osobiście za kilka godzin, kiedy wydawca opublikuje demo.

Od dnia premiery FIFA 15 dzieli nas już raptem szesnaście dni. Twórcy gry, czyli ludzie ze studia EA Sports uznali, że najwyższy czas ujawnić wymagania sprzętowe wersji PC. Są one o tyle ważne, że będzie to pierwsza komputerowa odsłona serii, która wykorzysta silnik IGNITE. Posiadacze konsol Xbox One i PlayStation 4 mogą cieszyć się tą technologią już od zeszłego roku, a teraz dołączą do niej pecetowcy. Zgodnie z przewidywaniami po przesiadce na nowy engine, aby w pełni rozwinąć skrzydła gra będzie potrzebowała znacznie mocniejszej konfiguracji. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na to, że autorzy zdecydowali się na wsparcie wyłącznie 64-bitowych systemów operacyjnych oraz kart grafiki obsługujących DirectX 11 i rekomendują posiadanie 8 GB pamięci RAM.
Jak te wszystkie wymagania mają się do rzeczywistości przekonamy się jeszcze dzisiaj, gdyż za kilka godzin udostępniona zostanie wersja demonstracyjna gry na PC i Xboksa 360, a jutro na PlayStation 3 i 4. Natomiast posiadacze Xboksa One mogą już pobrać swoją edycję, dzięki czemu wiemy, że demo umożliwia pokierowanie drużynami Chelsea F.C, Liverpool F.C, Borussia Dortmund, FC Barcelona, Manchester City F.C, SSC Napoli, Paris Saint-Germain F.C oraz Club Atlético Boca Juniors.
Przypomnijmy na koniec, że FIFA 15 trafi na półki polskich sklepów 25 września tego roku, czyli dwa dni po premierze amerykańskiej. Gra ukaże się na pecety oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.