Far Cry 3 bez respawnujących się wrogów i z ulepszonym skradaniem

Far Cry 3 ma szanse okazać się jednym z najciekawszych FPS-ów tego roku. Wiele kwestii związanych z grą wciąż pozostaje jednak tajemnicą. Ludzie z studia Ubisoft Montreal postanowili odpowiedzieć na część pytań fanów.

Adrian Werner

Far Cry 3 bez respawnujących się wrogów i z ulepszonym skradaniem - ilustracja #1

Nie da się ukryć, że Far Cry 2 było do pewnego stopnia rozczarowaniem. Wielu graczy zastanawia się więc, czy nadchodząca część trzecia nie podzieli losu dwójki. Twórcy gry postanowili uspokoić te obawy i odpowiedzieli na pytania fanów cyklu.

Przede wszystkim z ulgą należy przywitać informacje o braku posterunków wroga wypełnionych respawnującymi się żołnierzami. Obecność tego systemu była największym problemem Far Cry 2, wiec dobrze, że tym razem autorzy poszli po rozum do głowy. Zamiast tego nasze poczynania będą zmieniały stosunek sił na wyspie i raz zabezpieczony teren takim już pozostanie. Ponadto frakcje nie będą już cierpiały na amnezję i nie zaatakują gracza w trakcie wypełniania dla nich misji. Oczywiście nie zapewni to kompletnej nietykalności. Jeśli postacie poczują się zagrożone, to mogą odpowiedzieć agresją. Zabawę uatrakcyjnić powinien też rozbudowany system modyfikowania uzbrojenia, pozwalający dopasować je do indywidualnego styl gry.

Musimy niestety rozczarować graczy mających nadzieję na walkę z gorylami. W trakcie przygód napotkamy jednak wiele innych zwierząt i nie wszystkie będą do nas przyjaźnie nastawione. Zadowoleni powinni być natomiast miłośnicy skradania. Far Cry 3 zaprojektowano tak, aby większość zadań dało się zrealizować po cichu. Autorzy szykują szereg mechanizmów, które poinformują nas kiedy będziemy znajdować się w ukryciu. Ponadto sztuczna inteligencja ma reagować w sposób realistyczny. Jeśli wrogowie zauważą zagrożenie, to zaczną się ze sobą komunikować. Rozgryzienie schematów ich zachowań zapewni nam sporą przewagę. Ponadto, jeśli zostaniemy wykryci nie będzie to oznaczać konieczności wczytania wcześniejszego zapisu stanu gry. Zamiast tego możemy wykorzystać otoczenie, aby uciec przed pościgiem. Takie sytuacje będą też dobrą okazją do odciągnięcia wrogów od konkretnego miejsca.

Twórcy nie chcieli zdradzić rozmiarów wyspy. Zamiast tego stwierdzili, że liczy się nie ilość kilometrów kwadratowych, a to, co na nich się znajduje i to właśnie temu aspektowi poświęcają najwięcej uwagi. W praktyce oznacza to, że wyspa zapewne będzie mniejsza niż mapy w Far Cry 2, ale za to zostanie gęsto zapełniona unikalnymi lokacjami, zadaniami i postaciami. Zapytani o to, czy gra będzie bliższa pierwszej czy drugiej części serii autorzy stwierdzili, że starają się wziąć najlepsze elementy z obu tych tytułów.

Far Cry 3 tworzony jest z myślą o PlayStation 3, Xboksie 360 oraz pecetach. Graczy komputerowych powinna ucieszyć wiadomość, że ich wersja zaoferuje ładniejszą grafikę niż konsolowe. Premiera gry zapowiadana jest na 6 września tego roku.

Far Cry 3

Far Cry 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 29 listopada 2012

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.7

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-03-28
19:32

Mr.t0ster Generał

Mr.t0ster

Wiadomość Far Cry 3 bez respawnujących się wrogów i z ulepszonym skradaniem
Czyli tworcy odrobili lekcje. Szykuje sie niezla gierka.

Komentarz: Mr.t0ster
2012-03-29
00:45

matthew0000 Legionista

👍

dobrze że bez respawnujących się wrogów bo to wkurzało ale zacinająca się broń nawet może być ale nie tak jak w FC2 bo tam co kilka minut się broń zacinała co mnie wkurzało jesteś w 1 vs kilku z przeciwników a tu dwie bronie się zacinają i po tobie jest jak w FC3 będzie co jakiś czas to może być spoko

Komentarz: matthew0000
2012-03-29
07:10

Asasyn363 Senator

Asasyn363

Dla mnie akurat element z zacinaniem się broni był trafiony. Dodawało to troszkę realizmu do gry.

Komentarz: Asasyn363
2012-03-29
07:38

zanonimizowany668247 Legend

Dla mnie akurat element z zacinaniem się broni był trafiony. Dodawało to troszkę realizmu do gry.
Zgadzam sie z toba. Wedlug mnie zacinajaca/psujaca sie bron w FC 2 byl jednym z najfajniejszych "smaczkow" w grze i chcialbym to zobaczyc w innych grach(ale nic na zasadzie pasku wytrzymalosci). Chcialbym aby w FC 3 byla rozbudowana opcja modyfikacji broni(nie tylko jesli chodzi o zakladanie/zdejmowanie tlumikow, wiekszych magazynkow i lunet).

Komentarz: zanonimizowany668247
2012-03-29
15:44

Harry M Legend

Harry M

Duży plus! Jeszcze wywalić te "krwawienie" z CODa i dać jakieś apteczki czy coś.

Komentarz: Harry M

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl