Fallout 4 – zapowiedź gry tuż, tuż?

Poszlak o czwartej pełnoprawnej odsłonie postapokaliptycznej serii cRPG ciąg dalszy – nowe doniesienia wskazują jeszcze bardziej na to, że Fallout 4 powstaje, a jego oficjalna zapowiedź to już tylko kwestia dni.

Bartosz Woldański

Fallout 4 zostanie zapowiedziany na PC oraz konsole nowej generacji? - Fallout 4 – zapowiedź gry tuż, tuż? - wiadomość - 2013-11-23
Fallout 4 zostanie zapowiedziany na PC oraz konsole nowej generacji?

Wygląda na to, że zapowiedź nowej gry firmy Bethesda Softworks nastąpi prawdopodobnie 11 grudnia 2013 roku, czyli jednak później niż początkowo sądzono. Tak wskazuje przynajmniej licznik zamieszczony na witrynie należącej do spółki ZeniMax – thesurvivor2299.com. Wielu spodziewało się, że być może – wzorem The Elder Scrolls V: SkyrimFallout 4 zostanie ogłoszony podczas tegorocznej gali VGX (dawne VGA), ale ta odbędzie się kilka dni wcześniej – 7 grudnia.

Co ciekawe, próby rozszyfrowania kolejnego kodu wskazują na dwie inne daty: 25 listopada 2013 roku oraz 27 grudnia 2013 roku. Pierwsza może dotyczyć pojawienia się ważnego przecieku związanego z Falloutem 4 (teaser będący jedynie fragmentem pełnego zwiastuna albo chociaż obrazek pochodzący z niego?), natomiast druga jest bardziej tajemnicza. Prawdopodobnie (do) 11 grudnia 2013 roku otrzymamy potwierdzenie tego, o czym teraz spekulujemy, a dopiero kolejne tygodnie przyniosą szczegółowe informacje o samej grze. Być może czasopismo Game Informer dostarczy je nam, tak jak to było w przypadku Skyrima.

Doniesienia na tym jednak się nie kończą – wcześniej bowiem udało się odkodować wiadomość, która brzmi następująco:

„Nuklearna zima nadchodzi. Zarezerwuj swój przyszły dom dzisiaj! 877-260-2299”.

Wykręcenie numeru, który nie jest już dłużej aktywny, pozwoliło odsłuchać utwór Tranquility Lane z Fallouta 3 oraz dotrzeć do kolejnego zapisu:

„Wstęp wzbroniony przez Overseera (15334).”

Na stronie thesurvivor2299.com pojawił się parę dni temu jeszcze inny kod. Po jego odszyfrowaniu treść wygląda następująco:

„Moja droga siostro. Udaję się w kierunku instytutu. Bóg jeden wie, co się stało z tym miejscem. Ten stary drań pomoże nam. Musi nam pomóc. 0321.”

W powstawanie Fallouta 4 nikt z nas nie wątpi. Trzecia część wyprodukowana przez firmę Bethesda Softworks odniosła komercyjny sukces, mimo wywołanych kontrowersji. New Vegas, przygotowane przez studio Obsidian Entertainment i uważane za wierniejsze duchem pierwszym dwóm odsłonom, również rozeszło się w kilkumilionowym nakładzie. Pierwsze pogłoski, ostatnie doniesienia o rejestracji znaku handlowego Fallout 4 oraz omówione poszlaki tylko utwierdzają nas w przekonaniu, że niebawem o marce będzie znowu głośno.

Fallout 4

Fallout 4

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

8.4

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-11-24
10:40

Asasyn363 Senator

Asasyn363

Nie ,proszę ,tylko nie zima ,nie znoszę gier z zimowym klimacie .

"Zima nuklearna" to nie zima jaką widzimy co roku ;P. Chodzi tu bardziej o zjawisko, które powstaje po wybuchu atomowym kiedy pyły uniesione podczas wybuchu spadają na ziemię.

Komentarz: Asasyn363
2013-11-24
12:49

paul oren's Generał

mogła by wyjść 4 w tym roku.

Komentarz: paul oren's
2013-11-24
13:16

kęsik Legend

kęsik
😉

Creation Engine to nie Gamebryo. To, że Skyrim jest w jakimś tam stopni podobny do Obliviona, wynika z tego, jak twórcy wykorzystują swoje silniki, a nie z ich podobieństwa.

Nie, podobieństwa wynikają z tego, że to ten sam silnik tylko zmodyfikowany i ze zmienioną nazwą. Inna nazwa nie oznacza, że jest to nowy silnik. Gdyby to był nowy silnik, pisany od zera to nie było by tych podobieństw. Zresztą taka sama sytuacja jak Ubisoftu i Asasynów. Przed ACIII trąbili, że zrobili nowy silnik z nową nazwą, a to cały czas jest ten stary, tylko że ulepszony...

Komentarz: kęsik
2013-11-24
18:30

Predi2222 Legend

Predi2222
😱

Chodzi tu bardziej o zjawisko, które powstaje po wybuchu atomowym kiedy pyły uniesione podczas wybuchu spadają na ziemię.

Faktycznie ,nie wziąłem tego pod uwagę :_) ,ahh te dwuznaczności .
Dzięki .

Komentarz: Predi2222
2013-11-24
21:07

Mastyl Legend

Mastyl

kęsik:

1. Ale znalazłeś gdzieś taką informację, że Creation pisali na bazie Gamebryo, czy to tylko Twoje domysły?

Ja np. sądzę, że GTA 5 i Sleeping Dogs biegają na tym samym silniku. Gdyby autorzy pisali silniki od zera, nie byłoby podobieństw między tymi grami! Z drugiej strony Crysis i AION wyglądają zupełnie inaczej, a obie biegają na tym samym enginie :)

2. To samo się tyczy Assasinów. Gdyby w AC3 użyli enginu Unreala, a gra wyglądałaby tak jak teraz... ?

3. Sam kiedyś sądziłem, że Creation Engine oparto na jądrze Gamebryo, ale zdanie zmieniłem po:

- analizie pewnych ogólnodostępnych informacji, np. Bloga Bethesdy i wypowiedxi Todda Howarda
- po przegraniu w obie gry dobrych kilkuset godzin, i dostrzeżeniu pewnych diametralnych różnic w cieniowaniu, rysowaniu scen, i ruchu postaci
- w oparciu o fakt, że Bethesda posiada prawa autorskie do Creation Engine, co więcej w kilku nie powstałych grach inni producenci (konkretnie np. Obsidian w projekcie Backspace) mieli nawet zamiar kupić od Bethesdy technologie Creation aby użyć jej w swoich grach. Aby taka sytuacja mogła mieć miejsce, a Bethesda nie narażała się na pozwy od posiadającej prawa autorskie do Gamebryo spółki Gamebase, kod silnika Creation musiał zostać napisany od zera, bo za każdą skopiowana bez zgody linijkę kodu - grozi pozew.

4. To co czyni gdy z serii Elder Scrolls podobnymi, to zastosowanie podobnych mechanizmów zachowań NPC (tzw. radiant AI, także engine Bethesdy), np. podobny w obu grach mechanizm rozmowy z NPC, (mnie szczególnie uderzyło takie samo zachowanie NPC gdy ci kładą się do łóżka...) etc. W obu grach zastosowano też podobne rozwiązania jeśli chodzi o zachowania mobków w czasie walki, czy budowanie scenerii i wyglądu NPC, a także generowanie wnętrz lochów czy przestrzeni zamkniętych. Pamiętaj także, że prawdodpodobnie przy obu grach pracowali Ci sami graficy, dźwiękowcy, twórcy tekstur czy modeli 3D. I stąd widoczne podobieństwa.

5. Dla poparcia moich słów, przytoczę przykład dwóch gier, obu na silniku Gamebryo, i nie zgadłbyś, że obie są oparte na tym samym kodzie: Empire Earth i RIFT. Albo Civilization 4 i Warhammer online. I jeszcze Sid Meier's Pirates. To wszystko jest Gamebryo. A gry zupełnie różne.

Komentarz: Mastyl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl