Galactic Civilizations III – kolejne szczegóły i pierwsze obrazki
Dzięki zapowiedzi w serwisie PC Gamer poznaliśmy więcej szczegółów na temat trzeciej części Galactic Civilizations, serii strategii kosmicznych typu 4X wyprodukowanej przez studio Stardock Systems. Ażeby umilić nam czas oczekiwania, opublikowano również pierwsze, jeszcze ciepłe screeny.
Bartosz Woldański

Gry pokroju Galactic Civilizations mają swoje wierne grono miłośników i właśnie do takich graczy skierowana jest najnowsza, trzecia już odsłona cyklu firmy Stardock, twórców „jedynki” będącej remakiem wydanej w latach 90. gry. Producent nie zamierza zepsuć tego, za co fani polubili tę serię, ale szykują się liczne ulepszenia w systemie projektowania jednostek, interfejsie użytkownika czy mechanice rozgrywki.
Gracz będzie mógł tworzyć swoje statki praktycznie od podstaw – możliwości będą szersze niż kiedykolwiek w Galactic Civilizations. Co więcej, planowany edytor pozwoli m.in. na konstruowanie jednostek o najróżniejszym kształcie oraz wydłuży żywotność Galactic Civilizations III. Jedną z największych zmian w mechanice gry jest wprowadzenie map podzielonych na heksy, wzorem chociażby serii Sid Meier’s Civilization. Zdaniem producentów zastosowanie siatki heksagonalnej poprawi znacząco balans rozrywki, gdyż gracz będzie bardziej ostrożny w swoich ruchach.

Powrócą dobrze znane fanom rasy, takie jak Krynn Consulate czy Iconian Refuge, ale oprócz tego zostaną dodane nowe, nawet takie, które od zawsze były częścią serii, ale nigdy w formie grywalnej – za przykład niech posłuży Iridium Corporation. W „trójce” zostanie zaimplementowany nowy system ideologii, który zastąpi – według twórców – nieudane rozwiązania obecne w „dwójce”. Aktualnie mowa jest o trzech oddzielnych poziomach (nie drzewkach technologicznych) – udział w wydarzeniach na mniejszą lub większą skalę będzie wiązać się z „wyborami ideologicznymi”, które z kolei mają przekładać się na punkty, dzięki którym odblokujemy np. nowe zdolności.

Ponadto poprawek względem poprzednich odsłon należy spodziewać się w sztucznej inteligencji przeciwników, samouczku (w tym obejmującym główną kampanię) oraz w interfejsie użytkownika. Grę będzie cechować się złożonością, ale za sprawą tych zmian obcowanie z Galactic Civilizations III ma być jeszcze przyjemniejsze. A jeszcze pojawi się po raz pierwszy w historii cyklu tryb wieloosobowy (co najmniej dla czterech osób), ale on ma być tylko (miłym) dodatkiem do kampanii, a nie na odwrót.
Zgodnie z naszą poprzednią wiadomością, nowa gra studia Stardock, która bazuje na autorskim silniku Kumquat 2, zadziała wyłącznie na 64-bitowych systemach operacyjnych. Twórcy pochwalili się, że ich technologia pozwoli na opracowanie nie tylko większych obszarów, ale także na wypełnienie ich wieloma jednostkami jednocześnie. Obsługa 64-bitowej architektury przełoży się także na lepszą warstwę wizualną – rezultat może wstępnie ocenić, oglądając pierwsze screeny.

Galactic Civilizations III zmierza wyłącznie na PC, a premiera ma odbyć się wtedy, gdy gra będzie ukończona. Zespół deweloperski ujawnił, że dąży do perfekcji, a do tego celu jeszcze daleka droga, więc możliwe, że gry nie zobaczymy przed 2015 rokiem. Trzeba być dobrej myśli i życzyć sobie, żeby obietnice spełniły się chociaż częściowo. Twórcy chcą być wierni korzeniom Galactic Civilizations i niech tak pozostanie.

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry strategiczne
- Stardock Corporation
- strategie 4X
- screeny (gry)
- kosmos
- szczegóły
- PC
Komentarze czytelników
Oburzony Konsul

Juz widze godziny wyjete z zycia i nieprzespane noce, najlepszy kosmiczny 4x powraca!!!
zanonimizowany957714 Junior
Ściągaj WSZYSTKO BEZPIECZNIE, BEZ LIMITÓW i SZYBKO !
Dlaczego ? Bo p2m (peer to mail) symuluje pobieranie poczty mailowej z bardzo dużymi załącznikami . Nic nie wysyłasz. Nic , nikomu nie udostępniasz. A w przypadku gdyby ktoś monitorował Twoją sieć, to nie widzi nic, poza duuużą ilością maili.
Tylko na www.p2m.net.pl
DARKI Generał

@mikecortez nie no, może faktycznie za ostro napisałem, ale u mnie było inne podejście, czekając na Endless Space liczyłem na coś w stylu wymienionych wcześniej gier tylko z usprawnioną jak na obecne standardy grafiką, niestety bardzo się zawiodłem.
Robiłem i nadal robię kolejne podejścia co kilka aktualizacji, ale szybko zniechęcam się przez zbytnie uproszczenia i mam wielkie problemy aby zmusić do dokończenia kolejnych partii rozgrywki, zawsze kończy się to powrotem do GC II, MOO II, DW czasem Space Empires V.
Dobrze porównałeś to do różnych gatunków filmowych, aczkolwiek u mnie z grami to tak nie działa, z wiekiem rosną moje wymagania co do kompleksowości, im coś mniej rozbudowane tym mniejsze prawdopodobieństwo, że przypadnie do gustu.
Odnośnie ceny to masz rację, ES nie kosztuje dużo, ale mimo to wolę dać kilka razy tyle jak w przypadku Distant Worlds i dodatków do niego nie żałując przy tym ani grosza niż nabyć coś tańszego co znudzi po kilku godzinach, zbyt dużo uzbierało się nietrafionych tytułów w steamowych promocjach po które później nigdy nie sięgam.
Co do "hardkorowatości" to nie jest tak źle, są strategie których tajników nie udało mi się opanować i po kilku miesiącach gry(zwykle wydane przez Matrix Games).
Od GC III jednak oczekuję jeszcze więcej od tego co oferowały poprzednie odsłony serii plus grafiki która zrobi użytek z nowszych technologii oferowanych przez gpu, aczkolwiek mnogość opcji to podstawa.
ps. Teraz czaję się na Pandora: First Contact, duchowego spadkobiercę Sid Meier's Alpha Centauri.
zanonimizowany957918 Junior
Ściągaj WSZYSTKO BEZPIECZNIE, BEZ LIMITÓW i SZYBKO !
Dlaczego ? Bo p2m (peer to mail) symuluje pobieranie poczty mailowej z bardzo dużymi załącznikami . Nic nie wysyłasz. Nic , nikomu nie udostępniasz. A w przypadku gdyby ktoś monitorował Twoją sieć, to nie widzi nic, poza duuużą ilością maili.
Tylko na www.p2m.net.pl