Studio Battlestate Games przedstawiło system rozwoju postaci w strzelance Escape from Tarkov. W grze znajdzie się mnóstwo umiejętności, które gracz będzie nie tylko rozwijał w naturalny, realistyczny sposób, ale też stopniowo zapominał.
Studio Battlestate Games już wielokrotnie dowodziło, że w Escape from Tarkov realizm jest na pierwszym miejscu – przekonywały o tym chociażby prezentacje systemu modyfikacji wyposażenia i animacji broni. Teraz deweloper raz jeszcze potwierdził, jak autentyczna będzie jego strzelanka, przedstawiając system rozwoju kierowanej postaci.

Miks Destiny z The Division w klimacie S.T.A.L.K.E.R.-a – tak w skrócie można byłoby scharakteryzować Escape from Tarkov.
Bohater zostanie opisany mnóstwem atrybutów (obecna, niekompletna jeszcze lista zawiera 67 pozycji, a docelowo ma być ich ok. 150), które zostaną podzielone na pięć grup: fizyczne, umysłowe, bojowe, praktyczne i specjalne. Poszczególne umiejętności będą rozwijane w naturalny sposób – poprzez wykonywanie związanych z nimi czynności (dodatkowo będzie można ulepszyć wybraną zdolność o jeden punkt po każdym awansie na wyższy poziom doświadczenia). I choć to samo w sobie nie jest jeszcze wyjątkowe, bo podobny system działa choćby w serii The Elder Scrolls, to Escape from Tarkov wyróżnia się faktem, że tutaj poziom umiejętności, które długo nie będą używane, zacznie powoli spadać (bohater z czasem zapomina, czego się nauczył). Warto jeszcze wspomnieć, że żołnierze obu grywalnych frakcji mają odmienny zestaw zdolności specjalnych, a osiągnięcie wysokiego poziomu danego atrybutu prowadzi do oblokowania specjalnego perka, gwarantującego potężne premie.
Battlestate Games przedstawiło szczegółowo działanie systemu rozwoju postaci na trzech przykładach:

Choć na screenie naliczyć można tylko 54 ikonki, docelowo liczba umiejęności postaci w Escape from Tarkov ma być mniej więcej trzykrotnie większa.
Na koniec przypomnijmy, że Escape from Tarkov powstaje obecnie wyłącznie z myślą o komputerach osobistych. Premiera była wstępnie planowana jeszcze na 2016 rok, ale zważywszy że projekt wciąż jest w fazie alfa i nie odbyły się jeszcze beta-testy, które miały zostać przeprowadzone w pierwszym kwartale (można się do nich zgłosić tutaj), najbezpieczniej będzie założyć, że strzelanka studia Battlestate Games wyjdzie w 2017 roku.
Gracze
Steam
10

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.