Epic Games ujawnia plany dalszego rozwoju Fortnite: Battle Royale
We wpisie na swojej stronie internetowej deweloperzy ze studia Epic Games ujawnili, jakimi problemami w grze Fortnite: Battle Royale zajmą się w najbliższych aktualizacjach.
Studio Epic Games cały czas rozwija swój darmowy hit – Fortnite: Battle Royale. W najnowszym wpisie na swojej stronie deweloperzy zdradzili, jakimi aspektami mają zamiar zająć się w najbliższej przyszłości. Sporo elementów zostało opisanych dość ogólnikowo, ale całość daje całkiem dokładną zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać w nadchodzących aktualizacjach.
Na sam początek twórcy gry odnoszą się do „niedopuszczalnych” wpadek – przyznają, że usługi sieciowe produkcji jeszcze nie radzą sobie z ogromną liczbą zainteresowanych, zaś parę poważnych błędów nadal pozostało nienaprawionych. W związku z tym ekipa Epic Games skupia się obecnie na kwestii skalowania serwerów i zmienia proces wypuszczania aktualizacji. Deweloperzy chcą także ulepszyć optymalizację, by skrócić czasy wczytywania mapy przy jednoczesnym zwiększeniu płynności zabawy. Ponadto na konsolach jeszcze w tym miesiącu ma pojawić się opcjonalny tryb 60 klatek na sekundę, który zapewni wzrost liczby FPS, obniżając nieco jakość grafiki.

Pewne zmiany dotkną także rozgrywki. Autorzy cały czas pracują nad systemem dobierania graczy, aby wyrównać poziom poszczególnych meczy. Epic Games ma również zamiar wprowadzić nowe rodzaje narzędzi, które urozmaiciłyby zabawę, a także szereg uzbrojenia oraz przedmiotów jednorazowych, które planowo ukazywałyby się w regularnych, cotygodniowych odstępach wraz z aktualizacjami. Jednocześnie niektóre typy broni (począwszy od pistoletu maszynowego) zaczną trafiać do skarbca. Takie rozwiązanie ma zapewnić „sensowną pulę uzbrojenia”. Jednocześnie zapewniono, że wycofane bronie będą mogły po pewnym czasie wrócić do gry. Dodatkowo twórcy cały czas pracują nad płynniejszym, bardziej intuicyjnym przełączaniem z paska budowy na pasek ekwipunku i z powrotem, jako że część graczy ze średnim pingiem miała przy tym problemy z zacinaniem się rozgrywki.
Miłośnicy Fortnite: Battle Royale otrzymają też większe możliwości wyszukiwania grup oraz zapraszania znajomych do zabawy (m.in. za pośrednictwem portali społecznościowych), a także obserwować i rozmawiać z nimi podczas ich meczy. Cały czas trwają także prace nad nowymi trybami okresowymi, choć twórcy zaznaczają, że początkowo nie będą one zbyt skomplikowane (np. Starcie Snajperów). Zmianom ulegnie również oprawa audiowizualna: pojawią się kolejne elementy kosmetyczne, spośród których część została zainspirowana przez samych graczy, ubiory, skórki na bronie oraz efekty. Powoli wprowadzane są poprawki w udźwiękowieniu.

Widać, że Epic Games zdaje sobie sprawę z tego, że pomimo zdobycia ogromnej popularności Fortnite: Battle Royale nadal nie jest grą idealną, i cały czas szuka sposobów na jej usprawnienie. Poza wymienionymi powyżej aspektami wątpliwości twórców wzbudza m.in. system wyzwań dnia oraz funkcjonowanie własnych rozgrywek. Taka postawa na pewno jest godna podziwu, ale z pochwałami warto się wstrzymać aż do momentu, kiedy zobaczymy jej efekty w praktyce.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Epic Games
- battle royale
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany1204223 Generał
@ziobr0
Ja grywam z doskoku od czasu do czasu i generalnie mnie już mapa nudzi. 25level i znam miejscówki. Położenie skrzyń zwykle podobne. Generalnie patche to mały problem, podmieniając pliki nic się nie dzieje, a to early access więc nie ma co narzekać. Problem to nuda. Bez trudu mogę być w pierwszej 10 chodząc w krzakach.
HETRIX22 Legend

Może by tak ujawnili plany dalszego rozwoju Unreal Tournament
DrHouse95 Centurion
Okej plany na BR są ale ratowanie świata jak stało w miejscu od początku wczesnego dostępu tak stoi do dziś wrzucanie parodniowych ewentów tymczasowych nie pomoże na dłuższą metę.
zanonimizowany146624 Legend
Nie wróżę przyszłości gejmingowi stawiającego na multi i battle royal
DiMo_PL Legionista

Niech jak najszybciej wprowadzą ten nowy tryb strzelania, bo aktualnie to jest tragedia jeśli chodzi o " tapowanie, fullauto czy headshoty ".