W patchu 14.4, który wejdzie na serwery 22 lutego do sklepu zostaną dodane nowe skórki z serii „Porcelain”. Tak jak i poprzednim razem, teraz również gracze znaleźli sporo mankamentów.
Pierwsze skiny „Porcelain” wyszły w 2022 roku. Wtedy to pod ostrzałem znalazła się skórka do Kindred, którzy reprezentują śmierć pod postacią owcy i wilka. Tylko, że w tym wypadku owcę zmieniono na człowieka nie dostosowując animacji do postaci co dawało komiczne i brzydkie efekty zarazem. Teraz do porcelanowego uniwersum dołączają tacy bohaterowie jak Miss Fortune czy Graves i to z takim hukiem, że najlepiej wyciszyć grę.
Kilka dni temu najnowsze skórki „Porcelain” zostały udostępnione graczom na serwerze testowym, którzy z zachwytu nie pieją. Najnowsze dział Riot oceniono jako typowe i mocno przeciętne. Dobór postaci takich jak Darius do tematyki kruchej porcelany został uznany za kompletnie nietrafiony, a twarz Irelii podpaliła sporą część społeczności.
Jednak tym co najbardziej nie pasuje graczom w kontynuacji serii to efekty dźwiękowe. Sam pomysł jest, trzeba przyznać, niezwykle kreatywny. Bazą dźwięków jest brzęczenie porcelanowych dzbanków, kubków i tak dalej z dodatkiem niskich dźwięków. Przypuszczam, że nie jest to coś to da się zrobić z magnetofonem w garażu.
Efekt jest niestety niezbyt udany zwłaszcza w przypadku Gravesa i Miss Fortune. Obie postacie posługują się bronią palną i na tym bazowane są ich umiejętności. Podjęta próba dostosowania dźwięków procelany do wystrzału nie wypaliła (pun intended).
Dźwięki umiejętności są niezwykle ostre, a ultimate piratki przypomina dźwięk zrzucanej metalowej rury, który jest wykorzystywany w kompilacjach memów.
Ostrzegam, nie używajcie tych skinów jeśli niedosłyszycie jak ja.
Ku*wa uszy mnie bolą.
- TheBluestMan
Efekty dźwiękowe są ogólnie za głośne. Nie jestem niedosłyszący, ale i tak uważam, że dźwięki każdej skórki są tragiczne i tylko rozpraszają.
- fmalust
Z drugiej strony padają argumenty, że „wystarczy przyciszyć grę”. Niestety nie da się zmniejszyć głośności wybranych umiejętności, a bez dźwięku w ogóle ciężko się gra zwłaszcza na postacie takie jak Sion czy Briar.
Riot wprowadza czasem zmiany do skórek, ale w tym wypadku oznaczałoby to dość duże modyfikacje SFX, więc najprawdopodobniej dźwięki pozostaną niezmienione w finałowej wersji.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
2

Autor: Szymon Orzeszek
Doświadczony autor naukowych tekstów i absolwent Socjologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Znawca światów gier z serii Dragon Age, Dark Souls oraz The Elder Scrolls, który raz w roku przechodzi Mass Effecta i Dragon Age’a, a także regularnie para się modowaniem Skyrima. Ponadto jest aktywnym graczem League of Legends, Warframe’a i gry Dota 2. W przerwach od wyżej wymienionych produkcji sprawdza wszelakie RPG-i oraz ćwiczy zmysł strategiczny w cyklu Total War bądź Endless Space i Endless Legend. Oprócz gier wideo, swój czas poświęca nauce języka walijskiego, amatorskiemu łucznictwu i szermierce oraz zabawie origami.