Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2021, 16:53

Twórca The Binding of Isaac oddaje wodę po kąpieli za wsparcie na Kickstarterze

Woda po kąpieli jako prezent za wsparcie kampanii na Kickstarterze? Na taki pomysł wpadł Edmund McMillen przy okazji zbiórki na The Binding of Isaac: Four Souls - Requiem. A to tylko część niecodziennej akcji promującej ten projekt.

Premiera ciepło przyjętego dodatku miała zakończyć historię The Binding of Isaac, ale wcale tego nie widać po ostatnich działaniach Edmunda McMillena. Przeciwnie, w minionych tygodniach twórca serii był bardzo aktywny, co chwila organizując transmisje (niekoniecznie) powiązane z marką i zbiórkę na ogromny dodatek do karcianego The Binding of Isaac: Four Souls o podtytule Requiem. Ta ostatnia stała się swego rodzaju zabawą, co podkreśla jeden z bonusów. Otóż osoby, które przekażą w ramach kampanii co najmniej 2 tysiące dolarów, otrzymają – prócz innych prezentów – wodę po kąpieli Edmunda McMillena.

Deweloper bynajmniej nie jest pomysłodawcą tego rodzaju – tak to nazwijmy – nietypowego podarunku. Ideę „zawdzięczamy” celebrytce Belle Delphin, a Internet – jak to Internet – szybko zaczął bawić się tą koncepcją. Jednakże w przypadku kampanii McMillena to tylko część znacznie ciekawszego zjawiska. O ile bowiem zbiórka odbywa się na Kickstarterze, o tyle prawdziwa zabawa i walka o bonusy toczyła się w mediach społecznościowych.

Od jakiegoś czasu McMillen zachęcał fanów na Twitterze do podejmowania się rozmaitych „wyzwań”. Te sprowadzały się do zamieszczania co bardziej memicznych obrazków i filmów oraz żartów, a w jednym przypadku – do wysłania zdjęć z kąpieli z hashtagiem #buymybathwater (czyli „kup moją wodę po kąpieli”), oczywiście z zachowaniem jako takiej poprawności („PG”, dosłownie „nadzoru rodzicielskiego”). Jeśli myślicie, że to (powiedzmy) bardziej wymagające zadanie odstraszyło internautów… cóż, liczba tweetów mówi sama za siebie. Nagrodą były choćby specjalne karty, inspirowane popularnymi grami niezależnymi, tak kultowymi tytułami w stylu Cave Story i Spelunky, jak i hitami ostatniego roku pokroju Among Us oraz Friday Night Funkin’.

Nie znaczy to, że kampania na Kickstarterze została zapomniana po powodzi radosnej twórczości Internetu. Dotychczas udało się zebrać już blisko 5,8 miliona dolarów od ponad 40 tysięcy osób, mimo że cel minimalny wyznaczono na „zaledwie” 100 tys. dol. Oprócz wody (bynajmniej nie święconej) co bardziej hojni uczestnicy zbiórki otrzymają kopie The Binding of Isaac: Four Souls - Requiem oraz – w zależności od przeznaczonej kwoty – ekskluzywne plansze do gry, plakaty, koszulki, wydania kolekcjonerskie, własnoręcznie zaprojektowaną kartę oraz inne bonusy. Szczegóły znajdziecie na stronie zbiórki w serwisie Kickstarter.

  1. Edmund McMillen na Twitterze
  2. The Binding of Isaac: Four Souls Requiem - strona zbiórki w serwisie Kickstarter
  3. Oficjalna strona serii The Binding of Isaac

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej