EA ma ambitny, choć ryzykowny, plan na Battlefielda. Marka ma podążyć drogą Call of Duty

Electronic Arts może szykować się do sporych zmian w planie wydawniczym serii Battlefield. Niewykluczone, że w przyszłości będzie on zbliżony do konkurencyjnego Call of Duty.

Marcin Bukowski

Komentarze

EA ma ambitny, choć ryzykowny, plan na Battlefielda. Marka ma podążyć drogą Call of Duty, źródło grafiki: Electronic Arts.
EA ma ambitny, choć ryzykowny, plan na Battlefielda. Marka ma podążyć drogą Call of Duty Źródło: Electronic Arts.

Seria Call od Duty przyzwyczaiła nas do tego, że co roku otrzymujemy jej nową odsłonę. Taki plan wydawniczy ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników, ale z pewnością stanowi pewne źródło przychodów dla Activision Blizzard. Wygląda na to, że EA pozazdrościło konkurencji i w przyszłości może zacząć wydawać Battlefielda w takiej samej formie.

Battlefield podąży droga Call of Duty?

Branżowy analityk Michael Patcher opublikował niedawno film w serwisie YouTube, w którym opowiedział o swojej rozmowie z Byronem Beede’em, dyrektorem marki Battlefield i weteranem Call of Duty. Twórca miał przekazał, że Electronic Arts chce, aby każda kolejna odsłona Battlefielda ukazywała się co roku – podobnie jak w przypadku CoD-a.

Beede miał stwierdzić, że celem wydawcy jest, aby trzy oddzielne studia pracowały nad serią w trzyletnim cyklu. Urzeczywistnienie takiego planu wymaga jednak czasu. W przypadku Battlefielda potrzeba na to jeszcze 5-6 lat.

Warto zwrócić uwagę, że już teraz nad Battlefieldem 6 pracuje nie jedno, a aż cztery studia: DICE, Motive, Criterion i Ripple Effect. Wszystkie mają więc już doświadczenie z serią, co teoretycznie mogłoby w przyszłości ułatwić samodzielne prace nad kolejnymi odsłonami.

Taki plan jest jednak bardzo ryzykowny. Coroczne wydawanie nowej odsłony mogłoby spowodować znużenie serią wśród graczy, a także odbić się negatywnie na jej jakość. Nic więc dziwnego, że spora część osób jest mu przeciwna.

Skupcie się na tworzeniu wysokiej jakości gry wydawanej raz na 2-3 lata. Jakość ponad ilość.

Najgorszy pomysł na świecie.

Naprawdę, naprawdę słaby pomysł, zwłaszcza biorąc pod uwagę model gier-usług, w którym gry nie wydają się kompletne nawet 2 lata po premierze.

Niektórzy zwracają jednak uwagę, że Pachter nie jest zbyt wiarygodnym źródłem informacji, przypominając, że w przeszłości nieraz się mylił. Faktem jest jednak, że już w lutym były deweloper Battlefielda wspominał, że EA chciałoby, aby seria bardziej zbliżyła się do Call of Duty.

Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.

7.2

GRYOnline

6.9

Gracze

6.8

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Steve Wozniak nie żałuje rezygnacji z bogactwa po odejściu z Apple. „Nie sprzedałem się”

Następny
Steve Wozniak nie żałuje rezygnacji z bogactwa po odejściu z Apple. „Nie sprzedałem się”

Niedoceniony film akcji z 2025 roku został zignorowany w kinach. Wkrótce będzie miał szansę zabłysnąć na Disney+

Poprzedni
Niedoceniony film akcji z 2025 roku został zignorowany w kinach. Wkrótce będzie miał szansę zabłysnąć na Disney+

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl