EA ma ambitny, choć ryzykowny, plan na Battlefielda. Marka ma podążyć drogą Call of Duty
Electronic Arts może szykować się do sporych zmian w planie wydawniczym serii Battlefield. Niewykluczone, że w przyszłości będzie on zbliżony do konkurencyjnego Call of Duty.

Seria Call od Duty przyzwyczaiła nas do tego, że co roku otrzymujemy jej nową odsłonę. Taki plan wydawniczy ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników, ale z pewnością stanowi pewne źródło przychodów dla Activision Blizzard. Wygląda na to, że EA pozazdrościło konkurencji i w przyszłości może zacząć wydawać Battlefielda w takiej samej formie.
Battlefield podąży droga Call of Duty?
Branżowy analityk Michael Patcher opublikował niedawno film w serwisie YouTube, w którym opowiedział o swojej rozmowie z Byronem Beede’em, dyrektorem marki Battlefield i weteranem Call of Duty. Twórca miał przekazał, że Electronic Arts chce, aby każda kolejna odsłona Battlefielda ukazywała się co roku – podobnie jak w przypadku CoD-a.
Beede miał stwierdzić, że celem wydawcy jest, aby trzy oddzielne studia pracowały nad serią w trzyletnim cyklu. Urzeczywistnienie takiego planu wymaga jednak czasu. W przypadku Battlefielda potrzeba na to jeszcze 5-6 lat.
Warto zwrócić uwagę, że już teraz nad Battlefieldem 6 pracuje nie jedno, a aż cztery studia: DICE, Motive, Criterion i Ripple Effect. Wszystkie mają więc już doświadczenie z serią, co teoretycznie mogłoby w przyszłości ułatwić samodzielne prace nad kolejnymi odsłonami.
Taki plan jest jednak bardzo ryzykowny. Coroczne wydawanie nowej odsłony mogłoby spowodować znużenie serią wśród graczy, a także odbić się negatywnie na jej jakość. Nic więc dziwnego, że spora część osób jest mu przeciwna.
Skupcie się na tworzeniu wysokiej jakości gry wydawanej raz na 2-3 lata. Jakość ponad ilość.
Najgorszy pomysł na świecie.
Naprawdę, naprawdę słaby pomysł, zwłaszcza biorąc pod uwagę model gier-usług, w którym gry nie wydają się kompletne nawet 2 lata po premierze.
Niektórzy zwracają jednak uwagę, że Pachter nie jest zbyt wiarygodnym źródłem informacji, przypominając, że w przeszłości nieraz się mylił. Faktem jest jednak, że już w lutym były deweloper Battlefielda wspominał, że EA chciałoby, aby seria bardziej zbliżyła się do Call of Duty.
Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.