Ani mapy, ani gameplay. EA jasno stwierdza, że obecnie najwyższym priorytetem Battlefield 6 jest walka z osobami, które rujnują rozgrywkę
Priorytetem twórców Battlefielda 6 jest walka z oszustami, a wyniki beta testów są zadowalające. Deweloperzy odnieśli się także do problemów z interfejsem użytkownika oraz długim czasem oczekiwania na grę.

Obecnie trwa druga tura otwartych beta testów Battlefielda 6. Deweloperzy z pewnością wyciągnęli z niej wiele wniosków, ponieważ gracze nie szczędzili krytycznych słów – szczególnie w kierunku zbyt małych map czy trybu Rush. Dla twórcy największym priorytetem jest jednak walka oszustami i programami, które rujnują rozgrywkę (via 3DJuegos).
Walka z oszustami to priorytet
Przypomnijmy, że Battlefield 6 korzysta z zabezpieczenia o nazwie Javelin Anticheat, które działa na poziomie jądra systemu i wymaga włączenia Secure Boota. Oszustom bardzo szybko udało się stworzyć cheaty do gry, a twórcy przekazali, że podczas pierwszej bety program zablokował ponad 300 tysięcy osób.
Producent wykonawczy Battlefielda 6, Christian Grass, powiedział, że Javelin Anticheat jest obecnie priorytetem, a jego wyniki okazały się dla zespołu „podbudowujące”.
[Anticheat – dop. red.] jest dla nas absolutnym priorytetem, to niezwykle ważne. Byliśmy naprawdę podbudowani tym, jak system działał w ostatni weekend. Włożyliśmy w to mnóstwo pracy.
Deweloper zapewnił, że zabezpieczenia będą stale ulepszane, aby dostroić je do wykrywania nowych metod na oszukiwanie. I chociaż całkowite wyeliminowanie cheaterów w grach online jest raczej niemożliwe, to zminimalizowanie ich liczby jest bardzo istotne. Dobrze, że EA DICE zdaje sobie z tego sprawę.
Poprawa menu głównego
Twórcy odnieśli się także do tematu menu głównego. Część osób narzekała, że nawigacja po nim jest nieintuicyjna. Wykorzystanie kafelków dla każdego trybu sprawiło, że znalezienie tego, w który chce się zagrać, jest momentami utrudnione.
Potwierdzono, że krytyka tego elementu dotarła do deweloperów i postarają się wprowadzić odpowiednie ulepszenia. Dyrektor kreatywny Battlefielda 6, Thomas Anderson, wspomniał również, że menu główne jest bardzo dynamiczne i może być szybko zmieniane.
Chcę tylko, żebyś zrozumiał, że to nie jest sztywno zakodowany interfejs, więc jest bardzo dynamiczny. Możemy słuchać opinii i reagować w ciągu sekund na coś, co wydaje się problematyczne. Zawsze możemy to dostroić. Dlatego nie jest dla nas wielkim problemem pozostawać czujnym i podchodzić do tych rzeczy dynamicznie oraz otwarcie.
Długi czas oczekiwania na grę
Druga tura beta testów wprowadziła funkcję niestandardowego wyszukiwania, dzięki której gracze mogą wybrać interesujące ich mapy oraz tryby. Niestety, funkcja ta borykała się z pewnym problemem, który sprawiał, że czas oczekiwania w kolejce potrafił wynieść nawet 5 minut – szczególnie podczas gry w grupie.
Wczoraj deweloperzy zaadresowali ten problem i szybko wprowadzili odpowiednie poprawki. Obecnie znalezienie gry korzystając z niestandardowego wyszukiwania powinno trwać od 40 sekund do 2 minut. Zapewniono również, że sytuacja będzie cały czas monitorowana.
Przypomnijmy, że druga tura otwartych testów beta potrwa do 18 sierpnia, do godziny 10:00 czasu polskiego.
Battlefield 6 zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Premiera pełnej wersji zaplanowana jest na 10 października.