Dwa ogromne i puste obszary mapy Cyberpunka 2077 nie zawsze musiały takie być. Twórcy mogli planować dla nich ważną rolę

Czego twórcy Cyberpunka 2077 ostatecznie nie wykorzystali w grze? Okazuje się, że na mapie Night City są dwie lokalizacje, które pierwotnie mogły wyglądać zupełnie inaczej.

cooldown.pl

Michał Serwicki

1
Dwa ogromne i puste obszary mapy Cyberpunka 2077 nie zawsze musiały takie być. Twórcy mogli planować dla nich ważną rolę, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Dwa ogromne i puste obszary mapy Cyberpunka 2077 nie zawsze musiały takie być. Twórcy mogli planować dla nich ważną rolę Źródło: CD Projekt RED.

Proces tworzenia gry wideo jest niezwykle złożony. Nie zawsze wszystko to, co zaplanują twórcy ostatecznie udaje się zrealizować i z wielu pomysłów trzeba zrezygnować, by dotrzymać terminu premiery i nie rozczarować graczy stanem gry.

Oczywiście wszystkie usunięte elementy można później dodać w formie patcha lub DLC, jednak są i takie, które często nigdy nie trafiają do graczy.

Zapora Petrochemu na obrzeżach Night City

Cyberpunk 2077 nie miał udanego startu. Deweloperzy z CD Projekt RED stanęli jednak na wysokości zadania i nie dość, że doprowadzili grę do zupełnie innego stanu, to w międzyczasie wypuścili dodatek Phantom Liberty, a także mnóstwo nowości, które spodobały się graczom.

Mimo to są elementy, które póki co choć trafiły do gry, to nie zostały w pełni udostępnione graczom. Podróż po niedostępnych dla V lokacjach fanom gry youtuber SirMZK, który zajmuje się contentem związanym z Cyberpunkiem 2077.

Twórca oprócz komentowania aktualizacji i zawartości z nimi związanych często pokazuje niewykorzystane i zablokowane dla graczy elementy produkcji, które prawopodobnie pierwotnie miały pełnić dużo większą rolę niż fragment mapy.

Wraz z początkiem stycznia youtuber, zaprezentował swoim widzom obszar znajdujący się za tamą Petrochemu. Grając w Cyberpunka jedyne co możemy zobaczyć ogromna lokacja, do której nie możemy wejść i możemy ją podziwiać z daleka.

Youtuber zabiera nas więc na przechadzkę po wysuszonym korycie rzeki i ogromnym wysypisku śmieci pełnym różnych mniejszych i większych elementów. Wśród odpadów znalazła się też rozbita AV-ka i mała zajezdnia prawdopodobnie przeznaczona dla pracowników ogarniających cały ten bałagan. Być może w ramach nieuwzględnionego questa, to właśnie tam mieliśmy otrzymać lub wykonać zadanie związane z tamą Petrochemu.

Sama zapora jako miejsce szybkiej podróży zawiera mały kompleks budynków, które choć puste, to prawdopodobnie pierwotnie miały dużo ważniejsze zadanie. Wskazuje na to także ilość detali, które nie pełnią żadnej dekoracyjnej roli przy spoglądaniu na nie z daleka – ich dokładności doświadczymy jedynie przechadzając się niedostępnymi kładkami przy samej tamie.

Zakłady BioTechnica

Najnowsze wideo youtubera opisuje z kolei ogromny obszar na pustkowiach za Night City, który został zagospodarowany dla szklarni korporacji BioTechnica.

Podobnie jak w przypadku zapory i śmieci, ta lokacja również składa się z wielu powtarzalnych elementów, którymi w tym przypadku są rozległe budynki korporacji. Pole szklarni zostało dodatkowo poprzedzielane różnymi barierami, które prawdopodobnie miały powstrzymywać gracza przed łatwą eksploracją terenu. Być może każdej z bram mieli strzec żołnierze korporacji, których trzeba byłoby pokonać przed dostaniem się do miejsca danego questa?

Choć obydwa tereny w obecnej formie nie są szczególnie interesujące, a wręcz są wypełnione w większości tymi samymi modelami otoczenia, to nie można im odebrać zaskakującej wielkości, która świadczy o rozmachu deweloperów.

Tego typu eksploracja pozwala zauważyć wiele aspektów niedokończonych i niedostępnych dla gracza lokacji, których nie sposób zobaczyć z daleka podczas normalnej rozgrywki.

Nie wiadomo, czy gracze otrzymają szansę na lepsze doświadczenie tych miejsc w przyszłości. Być może CD Projekt wciąż ma pomysł na ich wykorzystanie, a my zobaczymy misje związane z tymi lokacjami w jednej z aktualizacji?

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Prawie 170 lat w grach na Steamie. Tak absurdalny czas to efekt rywalizacji

Następny
Prawie 170 lat w grach na Steamie. Tak absurdalny czas to efekt rywalizacji

Gracze Dying Light 2 dostali za darmo duże DLC Bloody Ties i „zabawki”, o które prosili od dwóch lat

Poprzedni
Gracze Dying Light 2 dostali za darmo duże DLC Bloody Ties i „zabawki”, o które prosili od dwóch lat

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl