Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2012, 11:15

autor: Hed

Double Fine otrzymało już ponad milion dolarów od graczy na nową grę

Studio Double Fine, założone przez Tima Schafera, otrzymało już ponad 1,2 mln dolarów od graczy na swój następny projekt. Producent znany z niezwykle zabawnych gier poprosił społeczność fanów gier o zaledwie 400 tysięcy na sfinansowanie nowego dzieła.

Double Fine otrzymało już ponad milion dolarów od graczy na nową grę - ilustracja #1
Tim Schafer i Ciasteczkowy Potwór „rozgryzają” klasyczny model finansowania gier.

Fani gier przesłali już ponad 1,2 miliona dolarów firmie Double Fine, która poprosiła o sfinansowanie następnego projektu, czyli klasycznej przygodówki. Producent znany z Psychonauts i Brutal Legend nie potrafił znaleźć wydawcy dla takiej gry, więc postanowił skorzystać z serwisu Kickstarter. Rezultaty przekroczyły najśmielsze oczekiwania twórców.

Wczoraj pisaliśmy o tym, że Double Fine szuka chętnych do sfinansowania przyszłej gry. Nie było wątpliwości, że ekipa Tima Schafera, współtwórcy Monkey Island, zbierze szybko potrzebne 400 tysięcy dolarów (300 tysięcy na grę, 100 tysięcy na film dokumentalny o kulisach produkcji). Zapomnijcie o tej skromnej kwocie – została one przekroczona już wczoraj.

Obecnie Schafer i spółka mają ponad 1,2 miliona dolarów oraz aż 32 dni do zakończenia akcji (zasady Kickstartera głoszą, że trzeba zebrać całą planową kwotę, aby otrzymać jakiekolwiek pieniądze). To doskonale pokazuje dwie sprawy. Po pierwsze, chcemy gier przygodowych i jesteśmy gotowi za nie zapłacić. Po drugie, studio Double Fine ma rzeszę oddanych fanów.

Double Fine otrzymało już ponad milion dolarów od graczy na nową grę - ilustracja #2

Co twórcy zrobią z dodatkowymi pieniędzmi? Tego nie wiemy, chociaż w opisie przyszłego projektu, czyli „klasycznej przygodówki korzystającej z nowej technologii”, czytamy, że nadwyżki zostaną przeznaczone na produkcję. Może to oznaczać między innymi więcej głosów podłożonych przez aktorów, bogatszą oprawę muzyczną i wydanie gry na dodatkowych platformach. Plan zakłada, że produkcja trafi na pewno na komputery PC, Mac i urządzenia iOS.

Studio Double Fine Productions zostało założone przez Tima Schafera w 2000 roku. Pierwszą dużą grą dewelopera jest Psychonauts. Cztery lata później producent wypuścił Brütal Legend, połączenie slashera ze strategią czasu rzeczywistego, osadzone w świecie inspirowanym okładkami płyt zespołów metalowych. Ostatnio studio skupiało się na małych projektach. Dzięki temu otrzymaliśmy Costume Quest, Stacking i Iron Brigade. Double Fine wypuściło też dwie gry na Kinecta: Sesame Street: Once Upon a Monster oraz Happy Action Theater.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.