Doom - zobacz nagranie z panelu dyskusyjnego na QuakeCon

Firma Bethesda Softworks opbulikowała w serwisie Twitch nagranie z panelu dyskusyjnego poświęconego czwartej odsłonie serii Doom. Oprócz skupienia się na tempie rozgrywki zaprezentowano też krótkie fragmenty gameplayu z trybu dla pojedynczego gracza.

Jakub Błażewicz

Stanie w miejscu w celu oddania skuteczniejszego strzału to chyba nie był najlepszy pomysł. - Doom - zobacz nagranie z panelu dyskusyjnego na QuakeCon - wiadomość - 2015-07-27
Stanie w miejscu w celu oddania skuteczniejszego strzału to chyba nie był najlepszy pomysł.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o prezentacji pre-alfy trybu wieloosobowego gry Doom – czwartej odsłony kultowej serii FPS-ów od studia id Software – na imprezie QuakeCon. Niestety, poza kilkoma screenami nie doczekaliśmy się żadnych nowych materiałów z nadchodzącej produkcji. Firma Bethesda Sotfworks zamieściła w serwisie Twitch nagranie z panelu poświęconego nowej „Zagładzie”, na którym wypowiedzieli się pracujący nad nią twórcy (w tym odpowiedzialny ze mutltiplayer Brad Bramlett oraz producent wykonawczy Marty Stratton). W trakcie dyskusji skupiono się na roli mobilności i szybkości, zarówno w trybie single player, jak i w grze sieciowej, podkreślając, że kucanie czy stanie w miejscu najpewniej będzie się kończyć śmiercią postaci gracza, a całość ma być „płynna i szybka”. Odpowiedzialny za warstwę estetyczną gry Hugo Martin stwierdził wręcz, że grający mają poczuć się jak „Bruce Lee ze strzelbą i na deskorolce”.

Panel kilkakrotnie przerywały pokazy fragmentów gry w trybie dla jednego gracza, które zdawały się potwierdzać powyższe deklaracje. Nacierający zewsząd wrogowie nie pozwalali na stanie w miejscu, wymuszając ciągłe manewrowanie w celu uniknięcia wrogich pocisków czy pazurów. Agresywny styl gry promuje także brak regeneracji zdrowia oraz tzw. glory kills, dające więcej zdrowia i amunicji niż normalna eliminacja przeciwników. Również pod względem stylistyki twórcy wyraźnie odnoszą się do klasycznych shooterów pokroju serii Doom czy Quake (a także np. do uniwersum Warhammera, bo i ono zostało podane wśród inspiracji zespołu pracującego nad grą). Lokacje są równie piekielne, jak przebywające w nich kreatury, a większość śmierci do najczystszych nie należy (dość wspomnieć o nakarmieniu wrogiego obrzydliwca granatem).

Oprócz tego dodatkowe informacje przekazał serwis PCGamer, który w trakcie QuakeConu dowiedział się od Marty'ego Strattona, że w Doomie nie pojawi się możliwość przechodzenia kampanii w trybie kooperacji. Nie znaczy to jednak, iż nie będzie opcji wspólnego grania poza trybem sieciowym - zostanie ono ograniczone do map stworzonych w SnapMap – narzędziu do tworzenia modyfikacji w grze. Jeśli zaś już o modach mowa, to miłośnicy tychże poczują się zawiedzeni brakiem możliwości tworzenia własnych kampanii – będzie się dało skonstruować jedynie szereg misji tworzących pewną całość fabularną i przechodzenie ich w określonej kolejności (Stratton porównał to do odtwarzania utworów muzycznych dodanych do listy odtwarzacza). Oznacza to, niestety, że zebrany podczas jednej misji ekwipunek nie będzie przechodził do następnej mapy. Na pocieszenie Stratton stwierdził, że ograniczenie w tworzeniu jednolitych kampanii nie jest przesądzone i możliwe, że zostanie zniesione w ostatecznej wersji Dooma.

Doom

Doom

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 maja 2016

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.6

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-07-27
11:35

zanonimizowany624912 Pretorianin

strafe'y strafe'y ;d

Komentarz: zanonimizowany624912
2015-07-27
12:15

zanonimizowany30338 Legend

😱

Wyglada oblednie!

Komentarz: zanonimizowany30338
2015-07-28
00:17

zanonimizowany812014 Konsul

Sztuczna ta scenografia. Taka tytanowa makieta. Nic się nie sypie, nie rozpryskuje, nie rozpada, nie koziołkuje. Czas najwyższy trochę więcej wymagać od możliwości, fizyki destrukcji otoczenia. Wiele gier pokazało, że można. W zaprezentowanych materiałach z D4 bieda w tym aspekcie. No ale po co, lepiej skupić się na fatalitach.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-07-28
00:41

marcing805 Legend

marcing805

Wymagać w jakim sensie? Co zrobisz, żeby twórcy gier kładli większy nacisk na fizykę i powiązaną z nią technologię?

Komentarz: marcing805

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl