Deweloper z Obsidianu przenosi Star Wars: Dark Forces na UE4

Ponad 24 lata minęły od premiery Star Wars: Dark Forces – pierwszego FPS-a osadzonego w uniwersum Gwiezdnych wojen. Jak się okazuje, produkcja ta od kilku lat powstaje na nowo za sprawą jednego z deweloperów firmy Obsidian Entertainment, który zdecydował się przenieść grę na silnik Unreal Engine 4.

Agnieszka Adamus

Produkcje z uniwersum Gwiezdnych wojen przeżywają ostatnio trudne chwile. Dowodem na to są kontrowersje związane z lootboksami w Star Wars: Battlefront II oraz zawieszenie prac nad osadzoną w tej rzeczywistości grą, która stanowiła ostatni projekt w historii Visceral Games. Może się to zmienić. Jak pisaliśmy niedawno, w sieci upubliczniono demo Star Wars Episode I: Racer stworzone na Unreal Engine 4. Na horyzoncie pojawił się teraz także inny projekt. Jest nim remake Star Wars: Dark Forces wykonywany na tym samym silniku od Epic Games.

Star Wars: Dark Forces być może doczeka się graficznego odświeżenia po dwudziestu czterech latach od premiery. - Deweloper z Obsidianu przenosi Star Wars: Dark Forces na UE4 - wiadomość - 2019-03-19
Star Wars: Dark Forces być może doczeka się graficznego odświeżenia po dwudziestu czterech latach od premiery.

Remake Star Wars: Dark Forces nie jest zwykłą fanowską inicjatywą. Odpowiada za niego Jason Lewis pracujący jako Senior Environment Artist w studiu Obsidian, który współtworzył takie produkcje jak Złoty kompas.

Projekt rozpoczął się od próby przeniesienia kosmodromu Mos Eisley na Unreal Engine 4. Jason Lewis pracował nad nim w pojedynkę przez ostatnie kilka lat. Z racji tego nadal jest on we wczesnej fazie rozwoju, jednak można go już wypróbować. Wystarczy pobrać plik za pomocą tego linku. Obecnie do projektu dołączyło także kilku innych deweloperów, co prawdopodobnie poskutkuje przyspieszeniem tempa prac. Ich postępy można na bieżąco obserwować.

Jakie szanse na ukończenie ma odświeżona wersja Star Wars: Dark Forces? Patrząc na wcześniejsze próby przeniesienia gier z uniwersum Gwiezdnych wojen na nowsze silniki graficzne, ciężko o powody do optymizmu. Wystarczy przypomnieć sobie remake KOTOR-a, który został skasowany po interwencji Lucasfilm. Możliwe, że projekt Jasona Lewisa spotka podobny los.

Star Wars: Dark Forces

Star Wars: Dark Forces

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 15 lutego 1995

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

34

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-03-18
21:24

JeicamPL Konsul

JeicamPL
😍

Mokry sen Arasza :D

Komentarz: JeicamPL
2019-03-18
23:06

zanonimizowany1113196 Generał

A czy 24 lata w kategorii "gra" to nie jest już jakby wieczność i abandoneware...? Pytam, nie znam się.

Komentarz: zanonimizowany1113196
2019-03-18
23:15

Elevrilnar Generał

Elevrilnar

Disney pewnie będzie w siódmym niebie, jak zobaczy oba projekty. :) Zobaczymy, czy developer Obsidianu ma większą siłę przebicia w starciu z machiną licencyjną Disneya od moderów, którym ukatrupiono remake KOTOR-a. Fanowska twórczość służy promocji danej marki, ale niestety nie wszyscy to chyba rozumieją.

Komentarz: Elevrilnar
2019-03-18
23:40

Lutz Legend

koles po prostu robi sobie reklame, portfolio takie se, dobrze wie jak skonczy sie cala zabawa wiec nie musi myslec o finalizowaniu calej imprezy.

Komentarz: Lutz
2019-03-19
01:16

zanonimizowany1146443 Senator

Zawsze mnie to zastanawia, dlaczego o takich projektach dowiadujemy się na długo przed premierą, a nie po premierze. Przecież gdyby takie gry zostały upublicznione dopiero w wersji finalnej, właściciele praw do marki nie mogliby nic z tym zrobić, bo zwyczajnie nie zdążyliby zablokować projektu.

Komentarz: zanonimizowany1146443

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl