Deweloperzy pecetowej konwersji Deus Ex: Bunt Ludzkości, tłumaczą czemu właśnie to ją można uznać za najlepszą edycje gry oraz na jakie zmiany wobec konsolowych wersji tytułu mogą liczyć gracze.
Michał Kułakowski
34W wywiadzie dla serwisu GameSpy, Julien Bouvrais i Jurjen Katsman, przedstawiciele Eidos Montreal oraz studia Nixxes Software, któremu zlecono opracowanie pecetowej wersji Deus Ex: Bunt Ludzkości, tłumaczą czemu właśnie to ją można uznać za najlepszą edycje gry oraz na jakie zmiany wobec konsolowych wersji tytułu mogą liczyć gracze.

Według Bouvrais`a Eidos nie był w stanie samodzielnie przygotować pecetowej wersji tytułu ponieważ zespół pracujący nad grą nie był w stanie zajmować się naraz aż trzema platformami sprzętowymi. Wersja pecetowa była wyjątkowo ważna dla producenta, dlatego też postanowił skorzystać z pomocy holenderskiego Nixxes Software, z którym współpracował już wcześniej przy okazji innych projektów.
„Praca z zewnętrznym studiem, które miało ogromne doświadczenie z PC, z którym Edios współpracował do lat miało duży sens. Nixxes świetnie znało nasz silnik, a jego pracownicy byli fanami serii Deus Ex. (…) Jestem przekonany, że podjęliśmy dobrą decyzje i zagwarantowaliśmy w ten sposób wysoką jakość finalnej wersji gry.”
Katsman zapewnił, że nie zawiedzie fanów cyklu , a opracowywana przez jego firmę pecetowa wersja gry, będzie sprawiała wrażenie stworzonej z myślą o tej platformie. Według jego zapowiedzi, tytuł ma obsługiwać wysokie rozdzielczości, wspierać obraz w 3D, być w pełni kompatybilny z DirectX 11 oraz współpracować z technologią EyeFinity, pozwalająca na równoczesne wyświetlanie obrazu na kilku monitorach. Równie ważnymi są zmiany w interfejsie, który zostanie kompletnie przemodelowany tak by nie był uciążliwy dla graczy posługujących się standardowym zestawem - myszka plus klawiatura. Podsumowując swój wywód, Katsman bezpardonowo stwierdza, że pecetowy Deus Ex będzie najlepszą edycją gry.
„Oczywiście w Nixxes nie jesteśmy w pełni obiektywni, ale wersja pecetowa to właśnie ta, w którą powinieneś zagrać. Głębia oferowana przez obraz 3D lub EyeFinity, dodatkowe efekty graficzne i wyższe rozdzielczości oraz płynniejsze działanie gry, sprawiają że jej oprawa stoi na znacznie wyższym poziomie. Szybkość i dokładność oferowana przez myszkę i klawiaturę jest nieporównywalna z tą jaką daje gamepad. Tak więc, przynajmniej dla mnie, wybór jest prosty.”

Polską premierę Deus Ex: Bunt Ludzkości zaplanowano na 26 sierpnia tego roku, dystrybutorem gry w kraju jest Cenega, sugerowana cena detaliczna pecetowej wersji tytułu to 139,99 zł.
Więcej:Square Enix chce, żeby za 70% testów gier odpowiadało AI; równocześnie ogłoszono zwolnienia grupowe
GRYOnline
Gracze
Steam