Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2012, 13:13

autor: Aver

Demo gry Torchlight II dostępne. Twórcy mówią o swoich planach

W przeciągu kilku dni w Internecie pojawiło się wiele wywiadów z twórcami gry Torchlight II. Studio Runic Games już planuje wydanie dodatkowej zawartości do tytułu, który zadebiutował wczoraj w cyfrowej dystrybucji, i myśli o stworzeniu nowej marki. Tymczasem z serwisu Steam i z oficjalnej strony gry można pobrać demo produkcji.

Wczoraj miała miejsce premiera gry Torchlight II. Nic więc dziwnego, że w ciągu ostatnich kilku dni w sieci pojawiło się wiele wywiadów z twórcami tej bardzo dobrze przyjętej produkcji (średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 91 punktów na 100). Ponadto na jej oficjalnej stronie, a także w serwisie Steam, udostępniono wersję demonstracyjną tytułu studia Runic Games, które możecie pobrać również z naszego serwisu.

Demo gry Torchlight II dostępne. Twórcy mówią o swoich planach - ilustracja #1
Obrazek z intra do gry

Matt Uelmen, autor muzyki do gry Torchlight II, odbył długą i szczerą rozmowę z redaktorami serwisu INC Gamers. W wywiadzie podjął tematy swoich inspiracji muzycznych, prac nad dwiema częściami serii Diablo oraz wczesną wersją Diablo III w wydaniu studia Blizzard North. Na szczególną uwagę zasługują jednak wypowiedzi Maksa Schaefera dla serwisu Rock, Paper, Shotgun, a także spotkanie z twórcami Torchlight II na łamach amerykańskiego odpowiednika wykop.pl – portalu Reddit.

Schaefer powiedział w wywiadzie, że obecnym priorytetem dla twórców gry w konwencji hack’n’slash jest… odpoczynek, zakładając, że nie pojawią się żadne poważne błędy w działaniu Torchlight II. Następnie studio Runic Games zacznie prawdopodobnie opracowywać dodatkową zawartość do wydanego wczoraj tytułu – w postaci DLC lub pełnoprawnego rozszerzenia, a także zbada możliwość konwersji produkcji na tablety. Jednocześnie kolejna gra istniejącej od 2008 roku firmy prawdopodobnie nie będzie związana z uniwersum Torchlight:

Demo gry Torchlight II dostępne. Twórcy mówią o swoich planach - ilustracja #2Możliwe, że zdecydujemy się na stworzenie zupełnie nowego projektu, niezwiązanego z Torchlight, ponieważ jest bardzo prawdopodobne, iż zespół jest już trochę zmęczony grami w tym uniwersum i czuje się „wypalony”. […] Z pewnością wrócimy do Torchlight, ale w międzyczasie wydamy coś innego.

Współzałożyciel nieistniejącego już studia Blizzard North przyznał, że po otwarciu Runic Games istniał wstępny plan stworzenia gry MMO w świecie Torchlight. Według Schaefera ewentualna gra tego typu w wydaniu Runic Games musiałaby znacznie odbiegać od tradycyjnych MMO i posiadać specyficzne cechy, które wychodziłyby poza standardy gatunku i wprowadziłyby trochę świeżości do tego rodzaju produkcji. Obecnie jednak firma nie planuje wyprodukowania tego rodzaju tytułu. Nałożyłoby to bowiem zbyt duże zobowiązania na twórców z tak małego, 34-osobowego studia i sprawiłoby, że „trzeba by spędzić większość pozostałej kariery w branży poświęcając się tylko temu projektowi”.

Demo gry Torchlight II dostępne. Twórcy mówią o swoich planach - ilustracja #3
Screen z gry Torchlight II

Z kolei z wypowiedzi twórców w serwisie Reddit możemy się dowiedzieć, że po premierze do Torchlight II zostaną wprowadzone nowe zwoje z mapami, pokoje z portalami, a także elementy zwiększające losowość lokacji oraz urozmaicające system statystyk, co ułatwi tworzenie modyfikacji. W nadchodzących miesiącach posiadacze gry dostaną również dodatkowego zwierzaka i przedmioty. Studio Runic Games rozważa też możliwość wydania tytułu na Linuksa.

W tym nietypowym wywiadzie z fanami za pośrednictwem postów na forum Max Schaefer podkreślił, że niska cena gry – 20 dolarów (ok. 70 zł) – wynika z ograniczeń finansowych studia i pragnienia skupienia wokół tytułu jak największej społeczości graczy. Z kolei Travis Baldree, jeden ze współzałożycieli Runic Games, zaznaczył, że, jest to także jeden ze sposobów przeciwdziałania piractwu. Jako drugą metodę wymienił szczerość i otwartość wobec fanów.

Twórcy odnieśli się także do konkurencji z Diablo III. Matt Tanwanteng zauważył, że nie wymusiło to wielu korekt w Torchlight II. Jako przykład większych podał zmianę nazwy podziemi, które przed premierą gry studia Blizzard nazywały się „Defiled Crypt”, co narzucało skojarzenia z jedną z pierwszych lokacji w Diablo III.

Torchlight II zadebiutował wczoraj w dystrybucji cyfrowej. Pudełkowa wersja tytułu pojawi się w październiku, a przedpremierowe zamówienia na nią można składać m.in. w Sklepie GRY-OnLine.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.