Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2021, 11:05

autor: Adrian Werner

Darkest Dungeon 2 już jest sukcesem, nawet bez Steama

Premiera Darkest Dungeon 2 okazała się sporym sukcesem. W niecałe 48 godziny od debiutu wczesnej wersji sprzedano ponad 100 tysięcy egzemplarzy gry.

W SKRÓCIE:
  • w ciągu niecałych dwóch dni od premiery Darkest Dungeon II sprzedało się w ponad 100 tys. egzemplarzy,
  • gra dostępna jest w Early Access w Epic Games Store i ma spędzić we wczesnym dostępie ok. 12 miesięcy.

Zespół Red Hook Studios ma powody do zadowolenia. Studio pochwaliło się, że sprzedaż Darkest Dungeon II przekroczyła już 100 tysięcy egzemplarzy.

Ten imponujący wynik udało się osiągnąć w niecałe dwie doby. Gra zadebiutowała bowiem 26 października. Produkcja wydana została w ramach wczesnego dostępu i można ją kupić wyłącznie w serwisie Epic Games Store. Najpewniej jest to jednak tylko czasowa ekskluzywność i z czasem projekt trafi również na Steama.

Darkest Dungeon 2 już jest sukcesem, nawet bez Steama - ilustracja #1

We wczesnym dostępie gra oferuje tylko jeden z pięciu planowanych aktów, z których każdy kończyć się będzie starciem z innym bossem. Twórcy zakładają, że faza Early Access potrwa ok. 12 miesięcy, choć nie wykluczają, że prace potrwają dłużej, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Przypomnijmy, że gra różni się od pierwszej części pod względem struktury. O ile pierwowzór oferował kampanię na kilkadziesiąt godzin, tak Darkest Dungeon 2 stawia na krótkie, ok. 5-godzinne wyprawy do wnętrza góry. Kontynuację zaprojektowano w stylu roguelike, tak abyśmy mogli rozgrywać całość wielokrotnie, za każdym razem doświadczając świeżych wyzwań.

Twórcy podzielili się też garścią statystyk. W ciągu pierwszych 16 godzin od premiery gracze wykonali 71 019 szturmów na górę. Z tych prób tylko 3403 zakończyły się sukcesem.

W wywiadzie opublikowanym w serwisie Epic Games Store autorzy wytłumaczyli także, dlaczego w kontynuacji zdecydowali się na takie zmiany. Deweloperzy tworzyli pierwszą część i dodatki do niej przez długie lata. Opracowanie sequela miało sens pod względem finansowym, ale autorzy nie mieli serca do projektowania gry podobnej do pierwowzoru. Darkest Dungeon 2 stało się ekscytującym projektem, dopiero gdy podjęto decyzję o odejściu od tego, co oferowała „jedynka”. Obejmuje to nie tylko roguelike’owy charakter, ale również fakt, że projekt jest znacznie mniej nihilistyczny. Zachowano ponury klimat, ale tym razem bohaterowie mają szansę na definitywne zwycięstwo nad złem.

  1. Darkest Dungeon 2 może być rewelacyjną grą RPG, ale kiepską kontynuacją
  2. Oficjalna strona Darkest Dungeon II\

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej